Jag har delat perenner både förr och nu i och med att vi ska sälja och bygga nytt. Jag delar friskt oavsett tid på året.... En del delade jag för någon månad sedan och ingen mår sämre än de gjort tidigare och de har t o m växt till sig. Jag har förr delat för att några perenner helt enkelt blivit för stora och både de delar jag sparat och de jag tagit bort har klarat sig mycket bra. Jag gör säkert inte alls enligt konstens alla regler - men funkar gör det

. Jag har delat löjtnantshjärta, vårkrage, prästkrage, salvia, fänrikshjärta, citronmeliss, kärleksört, alunrot och några till som jag inte minns nu.
Visst är det svårt att slita sig från kära växter... Jag ska lämna våra fina pioner och en underbar klätterros.. snyft