Jag har köpt en TP link C 520WS men har inte tänkt ha ett abonnemang utan ska sätta in ett minneskort istället i den, kan någon förklara hur det fungerar då.
När minnet är fullt fortsätter den spela in iaf och raderar det äldsta på kortet automatiskt?
Har aldrig haft någon övervakningskamera tidigare.

P ptlf skrev:
Jag har köpt en TP link C 520WS men har inte tänkt ha ett abonnemang utan ska sätta in ett minneskort istället i den, kan någon förklara hur det fungerar då.
När minnet är fullt fortsätter den spela in iaf och raderar det äldsta på kortet automatiskt?
Har två sånna och är nöjd!
Precis som du säger skriver den över det gamla när det blir fullt. Jag har 256gb i varje kamera och har aldrig upplevt att något jag vill gå tillbaka och kolla på har hunnit försvinna :)

• Gilla
ptlf
  • Laddar…

Bästa svaret

P ptlf skrev:
Om du slår på ”Loop-inspelning” i Tapo-appen, kommer gamla inspelningar att tas bort när utrymmet tar slut.
Kamera/Inställningar/Lagring/Lokal lagring/

Skärmbild av Tapo-appens lokal lagringsinställningar som visar aktiverad loop-inspelning med 0 GB av 28 GB lagring använt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
Automateur
P ptlf skrev:
För ev framtida experiment kan det vara bra att veta att kameran stöder ONVIF, dvs du kan köra en egen kameraserver (Blue Iris, Frigate etc) i en egen dator. Om du någon gång skulle få lust till det.
Tabell med specifikationer för Tapo C520WS-kamera inklusive Ethernet-port, trådlös säkerhet, RTSP, ONVIF-stöd och nätverksstandarder.

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.