Jag är osäker på om detta är rätt avdelning, men hittade ingen bättre.

Jag passerar dagligen en liten ort och blir mer och mer nyfiken på följande:
Två fastighetsägare, bredvid varandra, täcker över ytterbackspeglarna på sina bilar med hjälp av ogenomskinliga plastpåsar. Det spelar ingen roll i vilken riktning bilarna står. Alla har plastpåsar på speglarna. :eek:

Vofför gör de på detta viset? :confused:

Jag har bestämt mig för att stanna och fråga, så fort jag ser någon av dom som är ute. Tills dess, är det någon här som har någon teori? :rolleyes:

Nu har vi vår här i södern, så den varianten faller bort. För övrigt såg jag inte några påsar i vintras. :rolleyes:
Tipset du länkade till var ju väldans bra. :) Nu gäller det bara att komma ihåg det till nästa vinter. :D

Hemmakatten
Bilägarna har problem med fåglar som sitter på backspeglarna och smutsar ner?

Mycket troligt att det är någon våryster sädesärla:) som sitter på bildörren och flirtar med sig själv. Blir snygga repor i lacken fågelklor är vassa. Kan väl vara vilken fågel som helst men dem jag sett göra detta har varit just sädesärla.

Tvångstankar? :)

Japp, jag tror också på fåglar som nu vid parbildning och revirtid ser sin tvilling i backspegeln och då ska den jagas iväg.
Har sett det ibland i stugan när flugsnappare har gjort detta och de kan skita ned bilen kraftigt och kladda till sidorutorna. Hela sidorutan kan vara nedkladdad med fågelskit som de sedan smetar ut med vingarna i sina attacker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.