Jag uppfattar det som att det löst sig i TS senaste inlägg så varför vill några att "svärmor" skall sälja i alla fall när hon vill bo kvar?

a.o.f a.o.f skrev:
Jag uppfattar det som att det löst sig i TS senaste inlägg så varför vill några att "svärmor" skall sälja i alla fall när hon vill bo kvar?
Som jag uppfattar det svarade TS att man "löste" det i bodelningen genom att maken löstes ut ekonomiskt med lösöre men kvarstod som medlåntagare. Det var det som skapade dagens situation. jag antar att exmaken nu behöver kunna utnyttja sitt låneutrymme själv.

Och ingen vill nog att svärmor ska behöva sälja. TS skriver här för att de själva inte sitter på någon lösning, jag kan inte se någon annan lösning, och jag har inte sett någon annan i tråden.

• Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
K kindvall skrev:
Som jag uppfattar det svarade TS att man "löste" det i bodelningen genom att maken löstes ut ekonomiskt med lösöre men kvarstod som medlåntagare. Det var det som skapade dagens situation. jag antar att exmaken nu behöver kunna utnyttja sitt låneutrymme själv.

Och ingen vill nog att svärmor ska behöva sälja. TS skriver här för att de själva inte sitter på någon lösning, jag kan inte se någon annan lösning, och jag har inte sett någon annan i tråden.
Missuppfattade TS inlägg och när det fanns inlägg som sa att 70+ inte skall ha hus blev det fel.

Satsuki
a.o.f a.o.f skrev:
Att vilja bo kvar är inte nödvändigtvis samma som att kunna bo kvar (oavsett anledning), eller att vilja bo kvar till varje pris.

Som jag förstod det var tanken att trixa med att anhöriga skulle stå med på lånet för att svärmor skulle kunna få lån? Låter som att be om problem i mina öron.
Och att svärmor visserligen jobbade lite men ville fokusera på hobby isf att jobba mycket? Låter väldigt förnuftigt tycker jag.

Men det är klart att alla har olika prioriteringar och intressen. Och därmed syn på vad dom är viktigt i livet.
Personligen skulle jag hellre ägna mig åt hundar (som väl var svärmors hobby) än att tvingas jobba som 70+ för att klara ett lån taget på äldre dar för att till varje pris bo kvar i ett hus. Men för vissa är livet kanske meningslöst om man inte kan bo kvar?

a.o.f a.o.f skrev:
Inget är löst ännu tyvärr

• Ledsen
a.o.f
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.