Jahapp... garaget fullt med vatten. Felsökning åsido så undrar jag om nån kan tipsa om nån smidig pump som man enkelt kan koppla in i kontakten och som suger ut vatten via nån kanske 10 m lång slang? Jag anar att vi kommer behöva tömma saker lite då och då på gården som vi nyligen flyttade till så jag hoppas på något enkelt och bärbart. Behöver inte vara så stark, bara den sköter sig.
Faktiskt gärna tips om manuella pumpar också. Hade ett mindre läckage pga strömavbrott för ett tag sen så skadar inte ha reserver.
Vi kan inget om sånt här så tips emottages tacksamt.

:)

Redigerat:
Finns på jula. Allt från 500 å uppåt.

Japp, vanlig dränkbar länspump. Även Biltema, Classe etc. har såna.

Tack Nonseone, har kollat Jula men är just osäker på vad man ska tänka på - eller är de ungefär lika dana allihop? Vi har några pumpar i källaren som föregående ägare lämnat efter sig men de är samtliga stora metallklunsar så vi hoppas på något mer portabelt och med en vanlig stickkontakt. Kan man anta att en pump följer nån standard för slangarna, dvs kan man köpa slangar från annat märke?
Tack.

Aha, ser nu b8q's svar om "dränkbar länspump". Tack, det var några nyckelord.

Redigerat:
Jag tänkte nåt sånt här enkelt (jag har nåt liknande för att länspumpa min träbåt vid sjösättning), men Noseones förslag har ju större kapacitet.
http://www.jula.se/drankbar-pump-sub-8001-133-l-min-350-w-731044

Den här ställer du ner i vattnet och så pumpar den ut det genom en slang som du leder dit du vill ha vattnet. Den som Noseone länkade till är en sugpump, så den ställer du inte i vattnet, utan leder ner en sugslang från pumpen ner i vattnet så suger den upp det (och så en annan slang från pumpen och bort dit där du vill ha vattnet).

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.