Vi har planer på att byta ut köksutrustningen. Men jag blir lite förvirrad vad gäller djupstandarden på överskåpen.

IKEAs faktumserie har ett djup på 37 cm. Vårt nuvarande har 27 cm (Kvänum) och min frus föräldrar har 30 cm (Ballingslöv).

Finns det ingen standard, eller är det gamla och nya standarder?
 
Det är väl snarare en anpassning till "standardstorleken" på tallrikarna. Svensson köper numer flata tallrikar som 28-32cm.
Jag jämförde en klassiker som Rörstrands Swedish Grace från 1928 med tex. Höganäs Collection eller andra moderna tallrikar Den vanliga flata tallriken såg ut som en desserttallrik med Swedish Grace . :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.