Tack. Ibland behöver man lite tips...

//AA

saiter skrev:
Tack. Ibland behöver man lite tips...

//AA
Du får komma förbi och kika.
Vi älskar vårt nya hus och kan inte tänka oss något bättre
(även om det aldrig kommer att bli HELT färdigt :o ).

Vi har 2 kök i huset, det nyare har inga överskåp. Det funkar bra för det mesta, enda nackdelen jag ser är att man får springa mer när man plockar ur diskmaskinen.

KungAnka skrev:
Vi har 2 kök i huset, det nyare har inga överskåp. Det funkar bra för det mesta, enda nackdelen jag ser är att man får springa mer när man plockar ur diskmaskinen.
Tänk, jag tycker tvärt om.
Innan vi fick upp våra överskåp/vitrinskåp hade vi allt glas och porslin i lådor i bänkarna nära diskmaskinen.
Att plocka ur och lägga in i lådorna gick som en dans.

Nu har vi glas och porslin i ett "överskåp" och det är faktiskt mer jobb att tömma diskmaskinen.
Men det är ju mer mainstream :cool:

Vi har ett litet kök utan överskåp och ett stort matrum med ett golvvitrinskåp. Köket byggdes för 10 år sedan och vi hade överskåpen hemma. Han montera två skåp innan jag började känna mig instängd. Så vi lämnade tillbaka överskåpen. Om något år så skall vi flytta till en annan kåk. Kommer inte att ha något överskåp där heller. Då jag älskar den öppna känslan som infinner sig i köket. Om det är praktiskt eller spelar ingen roll för mig. Jag vill trivas.

Hemmakatten
Vi skulle aldrig klara oss utan överskåp och högskåp. Med stor familj behövs det stor servis och glas mm när de hälsar på. Och matnörd som jag är så finns det kryddor mjöl, redskap för att laga nästan all mat.

Personligen tycker jag det ser ganska trist ut att inte ha några överskåp samt att det inte känns som ett riktigt kök.
Rent praktiskt ser jag inte heller några fördelar med att skippa det.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Har ett överskåp ovanför ugnen, där förvaras sånt som sällan används, manualer, sygrejor och engångsartiklar, sen är det bara utdragbara lådor, bredvid diskbänken är diskmaskinen placerad upphöjd ca 15cm där ovanpå står allt porslin som vi använder dagligen alltid framme, ovanför ett par öppna hyllor, den övre är full av "flingpacket och liknande, den nedre hyser glas och djupa tallrikar, en bardisk i samma höjd som diskmaskinen är byggd bakom diskbänken på andra sidan mitt emot är kylskåpen, man kan alltså ta vad man behöver i form av tallrikar glas mm, när man står vid kylskåpet, en lösning som jag nu hart i över 10 år och är mycket nöjd, en del av de stora lådorna som används mycket har fått renoveras då hjulen i utdragnings mekanisnmen gett upp, köket är ett kvik kök förresten, "tidlös" ek.. Har faktiskt ett gäng överskåp när jag tänker efter, de står på golvet med bänkskiva över och avdelar till "fin" rummet bredvid köket, där står allt sånt som inte används så ofta porslin, stora grytor mm..

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.