Hej!
Jag har ett problem jag inte känner att jag måste bolla vidare.

Jag håller på att sätta upp hålkällister i rummet och har kommit till en sträcka som antagligen behöver ett stop för listtypen och istället en övergång till en smyglist.
En ofärdig taklister-installation nära taket i ett rum med lutande vägg och ett barns rosa stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra det. I någon spontan och väldigt naiv sekund tänkte jag att det kanske bara är att kapa den, och sen måla och spackla i slutet. Men njae det såg jag rätt snabbt inte blir så bra... :)

Hållande hand justerar en hörndetalj av en trälist i taket nära en väggövergång.
Skapa konto

Jag väger nu mot att kanske testa med att låta den gå in i en dekorkloss som jag sågat till med rätt vinkel. Med känner mig lite velande att det kan komma att se OK ut. Har ni några förslag? Eller är jag kanske rätt ute i dekorklossen?
bild1.jpg

Kanske komplettera med lite mer listverk. Håller själv på med detta, tittade på gamla hus och fick lite inspiration till egna ”gamla” huset. Spackling och målning återstår.

Tak med träpanel och listverk ovanför ett rött soffhörn med abstrakt konst på väggen.
Skapa konto

Obehandlat trälistverk i takhörn ovanför vitmålade väggpaneler ger ett traditionellt utseende, redo för spackling och målning.
Skapa konto

Omonterad listverk i hörn av rum med spikhål innan spackling och målning.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.