En liten uppdatering även om det inte hänt så mycket på sistone. Mycket julstök och sjukstuga.

Lite har dock hänt. Resten av materialet är uppburet och jag fortsätter fixa saker som behövs för att jobba vidare.

Fick en liten leverans elprylar, så nu skall det nog räcka ett tag.

Kartong fylld med elmaterial och förpackningar, Sormat-märkning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En stapel vita plastkorgar står på insvept material i ett garage, omgiven av bilhjul och olika verktyg.
Skapa konto

Passade på att fynda en ny skruvdragare och slagskruvdragare på Black friday, den 12 år gamla AEG skruvdragaren hade gjort sitt.
Försöker låna så mycket verktyg som möjligt som jag vet att jag bara kommer ha användning av till detta projektet. Fick låna en gispkrycka och en skruvautomat.
Festool skruvautomat och gipsskruvdragare med sladdar i en öppen verktygslåda på golvet.
Skapa konto
En gipskrycka av metall ligger på ett grått klinkergolv bredvid en bil med svarta fälgar och en sladd, som används för byggprojekt.
Skapa konto

Det enda som saknas för att börja skruva skivor nu är skruv, det skall en kompis inom skruvbranschen fixa till mig nästa vecka.

Nu är det snart julledigt och då j-klar skall det byggas :)

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Julfirandet avklarat och därmed lite tid på ovanvåningen.

Satt gles på delar av stödbensväggen och byggt ram till inspektionslucka i ena barnrummet. Även glesat i förråd och klädkammare.
Byggrenovering på ovanvåning med träregelvägg, isoleringsrullar på golvet och takfönster i bakgrunden.
Skapa konto
Glespanel och isolering mot snedtak, och inspektionslucka byggd med träreglar i pågående renovering av ovanvåning, material på golvet.
Skapa konto

Fick lånat en rejäl laser av en kompis, så annanadagen satte vi alla skenor i taket och började regla upp väggen till förrådet.
Galet vad smidigt det går när man har bra verktyg, vågar inte tänka på hur omständigt det varit att mäta sig fram för att få skenorna i golv och tak i linje med varandra. Byggarbetsplats på en vind med synliga reglar, isolering och skivmaterial förberett för väggkonstruktion. Verktyg och utrustning i förgrunden.
Skapa konto
Byggprojekt på en ovanvåning med stomme av trä och metall för en ny vägg under konstruktion, stege och isolering synlig.
Skapa konto

Fortsatte att regla upp lite vägg i förrådet en liten stund ikväll.
Byggrenovering av ovanvåning med trästomme och skenor på plats i taket samt verktyg och träplattor på golvet för förrådsväggkonstruktion.
Skapa konto

I övermorgon blir det heldag när resten av familjen skall iväg och en kompis kommer för att hjälpa mig.
Troligen sätter vi de sista reglarna i förrådet och börjar dra elen där inne.

Redigerat:
  • Gilla
slugger och 4 till
  • Laddar…
Annandagen blev det rätt många timmar gjorda på ovanvåningen.
Fick reglat klart väggarna i förrådet, man inser att man inte är proffs när man kommer till hörnor och dörröppningar, men det blir säkert bra till slut.
Reglade väggar i oinredd övervåning med synliga reglar, kablar och byggmaterial. Belysning på stativ lyser upp arbetsområdet.
Skapa konto
Byggprojekt på övervåning med reglar uppsatta för väggar, träbalkar i taket och material på golvet, steg i arbetet med el och ramar för rum.
Skapa konto

Skall vara sparsmakat med el i förrådet så all el blev dragen där inne. Likaså hann vi sätta alla burkar och dra matning till spottar i vardagsrummet.

Reglad vägg på ett bygge med elkablar och uttag installerade, isoleringsmaterial och träskivor i bakgrunden.
Skapa konto
Reglade träbalkar och elkopplingsdosor i ett oisolerat tak på ovanvåning under byggnation. Synliga eldragningar och material skymtas i bakgrunden.
Skapa konto

Avslutade med att regla upp en bit i ena barnrummet. Ett bra dagsverke helt enkelt!

Reglad vägg och isolering i under uppbyggnad på ett ovanvåningsprojekt, med stege, byggmaterial och dagsljus från fönster.
Skapa konto

• Byggprojekt på övervåning med träreglar och isolering, en stege står vid en monterad vägg, plywoodskivor ligger på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Ramnemark och 17 till
  • Laddar…
Bra tempo!Hur är det att regla med aluskenor? Har aldrig gjort det själv så vill /hinner du så bjussa gärna på några monteringsbilder. Sätter du bara gips på dom eller skiva också?

• Gilla
MatsBengtsson89
  • Laddar…
O olofh skrev:
Bra tempo!Hur är det att regla med aluskenor? Har aldrig gjort det själv så vill /hinner du så bjussa gärna på några monteringsbilder. Sätter du bara gips på dom eller skiva också?
Har inte så mycket att jämföra med, men jag tycker det är galet smidigt.
Stålet är mycket lättare att hantera, kommer i buntar som är lätta att bära. Tar väldigt lite plats när de förvaras.

Själva monteringen går sjukt snabbt eftersom jag har tillgång till både profilsax och fixertång.
Saxen underlättar något fruktansvärt, skulle man stått och klippt med plåtsax eller kapat med tigersåg vetifan om jag tyckt det varit så smidigt med stål.

Sedan skall man inte glömma att stålet alltid är rakt, det är en bra egenskap.

De flesta väggarna får OSB och gips.

• Gilla
olofh
  • Laddar…
Jullovet sista vecka spenderades i fjällen, så inget byggt då. Första veckan hemma har jag dock fått gjort litegrann.
Satt OSB på utsidan av förrådsväggen, dragit fram el och nätverk till läshörnan samt dragit fram matning till ena sovrummet.

i dagarna kommer kompisen som är elektriker så skall vi planera för elen i ena sovrummet. Därefter börja sätta OSB i det rummet.
OSB-skivor monterade på innervägg i renoveringsprojekt, med byggmaterial som träreglar och isolering synliga på golvet och väggen.
Skapa konto

Vägg med OSB-skiva och synliga elinstallationer samt nätverkskabeldragning i ett förråd eller rum under renovering.
Skapa konto

• Gilla
Genomklok
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.