imported_Benno skrev:
Den här tråden påbörjades medan vi var i högkonjunktur. Nu är det andra tider: [länk]
Japp, nu är det verkligen andra tider. Glada dagar för hantverkare!

http://www.regeringen.se/sb/d/11257

konichiwa girl skrev:
Jag har också haft problemet som flera kvinnor i tråden vittnar om. Blev rent ut sagt förbannad när det är jag som är påläst, ställer frågorna, diskuterar - och så vill de inte prata med mig. De vände sig hela tiden till min man. Det är säkert lättare att få hjälp som ung söt tjej som ställer dumma frågor, men vill man vara delaktig i byggprocessen blir man inte tagen på allvar.

Jag för min del talar hellre med kvinnor pga att är det något som är oklart så frågar de, "gubbarna" krokar tummarna i västen och sparkar lite i myllan och hummar som om de föstår. :D.

Sen kommer problematiken "men bestämde vi inte att det skulle göras så" Och när man förtydligar "Jaha, ja så uppfattade inte jag det hela". Sen är det hela igång med missförstånd osv. I många fall så kan inte den privata kunden göra en riktig beställning, Han vill handla upp delmoment istället för att tala om vilket slutresultat han vill ha, och ofta vill han sätta begränsningar för att spara pengar och tumma på att det ska bli fackmannamässigt gjort. Nu förenklar jag det hela lite men det ligger en hel del sanning i detta. :)

Redigerat:
E
Buffliga typer, korkade människor, lekstuga, ruttna skämt, kissochbajshumor, kvinnorförakt, mm, mm är något som hantverkarbranschen verkligen lider av.
Vilket bygge man än kommer till så finns det alltid några riktiga djupingar som inte borde vistas bland folk. Kan bara tänka mig hur det blir när en sån spånskalle kommer hem till en privatperson.

Fler kvinnor, fler förhållningsregler, "charmkurser", totalt rökförbud är bara exempel på åtgärder som hantverkarbranschen skulle må bra av.

Jag skäms tyvärr allt för ofta för min egna yrkeskår och den är långt ifrån den värsta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.