Tror du missförstår, problemet är luften i flexslangarna som då blir nerkyld och kan kondensera och sedan rinna ner till dosan. Om utur orsaka kortslutning.Jschoenf87 skrev:
Går att förhindra luftvandring genom att täta röret i en ände med isolering eller liknande, men känns som en onödig lösning då man istället kan lägga slangarna på varma sidan isoleringen och undvika problemet helt.
ok! när vi öppnar väggen ska jag se till att det blir tätat i rörenC Cerb skrev:Tror du missförstår, problemet är luften i flexslangarna som då blir nerkyld och kan kondensera och sedan rinna ner till dosan. Om utur orsaka kortslutning.
Går att förhindra luftvandring genom att täta röret i en ände med isolering eller liknande, men känns som en onödig lösning då man istället kan lägga slangarna på varma sidan isoleringen och undvika problemet helt.
Klicka här för att svara