Det här är inget möbelsnickeri jag håller på med men jag gissar att ni som hänger här kan hjälpa mig med tekniken.

Jag bygger ett plank med 22x120 lockpanel. I planket håller jag på att konstruera ett förvaringsutrymme som ska vara dolt bakom en lucka.
Jag vill att luckan ska vara så osynlig som möjligt i stängt läge. Den ska öppnas genom att fällas nedåt, gångjärnen ska alltså va i nedre kanten. I öppet läge har jag tänkt att den ska hållas upp med hjälp av små kättingar, typ storleken som återfinns på pendlade armaturer.

Jag håller på med panelen nu och har kommit till luckan. "Lådan" är inte färdig invändigt men den yttre ramen sitter på plats.

Påbyggnad av ett plank med 22x120 lockpanel och en oavslutad dold förvaringslucka i träkonstruktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träplank under konstruktion med en delvis inbyggd lockpanel, sedd i dunkel belysning.
Skapa konto

Frågan är väl egentligen kort och gott: vilken typ av gångjärn ska jag använda?

Vart på bilden är luckan?

D daugaard skrev:
Vart på bilden är luckan?
Den är inte konstruerad än, eftersom jag inte fattar vilken typ av gångjärn jag ska använda :thinking:

Ej färdigbyggd trägrind markerad med röd linje vid en mörk trädgård, behöver passande gångjärn.
Skapa konto

ÄNNU tydligare bild :rofl:

Staket under konstruktion med medföljande tecknade linjer som markerar avstånd mellan plankor.
Skapa konto

Samt en bild på en annan del där planket är klart

Nattbild av trädäck med klar plankvägg, belysning, verktyg och oavslutat räcke.
Skapa konto

Gångjärn till köksluckor är osynliga från utsidan och behöver ingen stor dörrspringa,men dom kanske inte tål utomhusmiljö.
Lätt att hitta i alla fall.

Ja det kanske är sånna gångjärn jag ska ha. Har kommit lite längre nu.

Träkonstruktion av staket och plattform med verktyg och byggmaterial, i ett arbete som pågår.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.