22 258 läst ·
163 svar
22k läst
163 svar
Östra Lambohov etapp2
Medlem
· Östergötland
· 72 inlägg
Hej!
Jag har ca 3 kubikmeter grus/sten/jord liggandes i en hög på garageinfarten på
Brukaregatan 13 i Lambohov.
Det är bara att komma och ta för sig om det behöver fyllas ut här och var på era tomter.
Ett meddelande här på forumet räcker gott som förvarning.
Sedan har jag ett bra antal halvpannor av Benders tegelröda betongtaktegel liggandes
om det är någon som är intresserad av dessa.
Jag har ca 3 kubikmeter grus/sten/jord liggandes i en hög på garageinfarten på
Brukaregatan 13 i Lambohov.
Det är bara att komma och ta för sig om det behöver fyllas ut här och var på era tomter.
Ett meddelande här på forumet räcker gott som förvarning.
Sedan har jag ett bra antal halvpannor av Benders tegelröda betongtaktegel liggandes
om det är någon som är intresserad av dessa.
Idag Kl 8 kom betong bilen och vi började att gjuta både hus och garage platta.
Vi är i phase 5 and still counting. Nu blir det uppehåll till Murare börjar mitten på Jan. Jag ser att ett Myresjohus har kommit upp på Tomt 20 och Någon murar upp med isolerad sten på Tomt .
Hur går det för er Majarejuan. Nu finns det mycket aktivitet.
Vi är i phase 5 and still counting. Nu blir det uppehåll till Murare börjar mitten på Jan. Jag ser att ett Myresjohus har kommit upp på Tomt 20 och Någon murar upp med isolerad sten på Tomt .
Hur går det för er Majarejuan. Nu finns det mycket aktivitet.
Hej !
Jag kollade med Utsikt om de har några planer på att dra fiber till området.
Jag tycker de tex har bättre och fler alternativ för bredbands TV.
Jag fck till svar att Telia är leverantör för Lambohov, dock kan de ev göra en beräkning om det är fler av oss som tar Utsikt.
Finns det intresse hos er så skicka mig ett mail så kollar jag med Utsikt vad det kan kosta om de fortfarande är intresserade.
MVH Jari
Jag kollade med Utsikt om de har några planer på att dra fiber till området.
Jag tycker de tex har bättre och fler alternativ för bredbands TV.
Jag fck till svar att Telia är leverantör för Lambohov, dock kan de ev göra en beräkning om det är fler av oss som tar Utsikt.
Finns det intresse hos er så skicka mig ett mail så kollar jag med Utsikt vad det kan kosta om de fortfarande är intresserade.
MVH Jari
Yeti - spännande att det har startat ordentligt nu för er. Även om det nu blir ett avbrott en månad.
För vår del väntar Byggmöte imorgon med Eksjöhus och byggaren! Spännande!!
Hur går det för er andra?
/Erika
För vår del väntar Byggmöte imorgon med Eksjöhus och byggaren! Spännande!!
Hur går det för er andra?
/Erika
Medlem
· östergötland
· 13 inlägg
Jarre!
Vi är också intresserade av utsikt. (isstadion 10)
Hälsningar
Jörgen
Vi är också intresserade av utsikt. (isstadion 10)
Hälsningar
Jörgen
Samma här, också intresserad.. Isstadion 8.
Mvh Mattias.
Mvh Mattias.
jarre skrev:Hej !
Jag kollade med Utsikt om de har några planer på att dra fiber till området.
Jag tycker de tex har bättre och fler alternativ för bredbands TV.
Jag fck till svar att Telia är leverantör för Lambohov, dock kan de ev göra en beräkning om det är fler av oss som tar Utsikt.
Finns det intresse hos er så skicka mig ett mail så kollar jag med Utsikt vad det kan kosta om de fortfarande är intresserade.
MVH Jari
Äntligen har vi beställt huset (Isstadion 11). Fabrikanten är A-hus och modellen heter Lunnevik. På utsidan ändras taklutning till 45gr. Säljaren håller på för fullt nu med att påbörja processen med bygglovshandlingar. Förhoppningsvis kommer vi att få en infyttningsvecka någon gång under hösten 2009.
Mvh/Prasit o Shoma
Mvh/Prasit o Shoma
Medlem
· östergötland
· 13 inlägg
Vi drar igång med mark och platta v 4-5 och har husleverans v.8.
Julhelgen ska vi delvis ägna åt att granska och planera eldragningarna.
Önskar er alla en riktigt God Jul.
Jörgen/ Lisa
Julhelgen ska vi delvis ägna åt att granska och planera eldragningarna.
Önskar er alla en riktigt God Jul.
Jörgen/ Lisa
Prasit o Shoma, huset ni har valt ser fint ut!
Vi var ute o gick vid området idag. I strålande solsken. Svårt att fatta att vi om ett år bor där och firar vår första jul i vårt nya fina hus...
Erika & David
Vi var ute o gick vid området idag. I strålande solsken. Svårt att fatta att vi om ett år bor där och firar vår första jul i vårt nya fina hus...
Erika & David