Hej ! Har en oras till diskmaskinen. Plötsligt slutade diskmaskinen gå o jag såg att diskmaskinsöppnaren inte släppte igenom vatten.Dock klickade oras vid på o avstängning. Kranen till kallvattnet som går på samma rör gick bra så inga täta filter. Tror inte det finns ett filter innan Oras heller. Plockade isär den. tog bort oringen ner mot tätningskulan. Rengjorde så gott jag kunde. Men kulan sitter fast där? Försökte få tag i den med en magnet men det gick inte. Antar att det är en kula där som magneten stänger o öppnar med? Jag körde en bomullstopp o på det sättet rörde sig kulan. Fick ut lite metallflis. Så nu funkar den igen. Kan någon förklara hur den funkar och vad brukar vara det bästa sättet att rengöra den på?
Ser ut så här https://rorfokus.se/produkt/oras-pi...ss4aUUs2ejQzENtv8fGRHzVXWO3G_DicaAgaUEALw_wcB

• Gilla
emain-ius
  • Laddar…
Har samma problem. Köpt ny magnet ventil, det är dock skillnad på gamla och nya, beställde den som stod under reservdelar i instruktionsboken men den är på 1,5W och gamla på 3W bytte men det fungerar ej. Så tog bort den yttersta delen på gamla och skruva i så nu kan jag iaf köra en maskin men vattnet är dock på konstant. Vilket betyder att inget ska flytta sig inuti rörventilen, eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.