ogiltigt format tydligen

Byt filändelse till tex .txt då funkar det nog.

Nu då? :thumbup:

Tycker det ser ok ut antalet starter har minskat en del vp går ca 3,5 timmar och står sen en halvtimme innan den drar igång igen vid nån plusgrad. Det man skulle kunna kolla på är radiatorerna gissar att nån radiator nära vp har lite onödigt högt flöde och går det strypa den så är det bra.

• Gilla
Music Man
  • Laddar…
Tack så mycket för all hjälp :)

Skall säga till honom att jag vill ha inomhusgivaren (tror han tagit den själv) kopplar han bara in den så kan jag själv välja om jag vill ha den aktiverad eller ej.

C
siffror.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

diagram.png
Skapa konto

Hej,

Under den dryga halva dygnets loggning så säger den att den har stoppat 7 gg men när jag ser på frekvens grafen och gradminutrarna så tycker jag att den endast har gått ner till 0 Hz 2 gånger. Båda stoppena har varat cirka 17 minuter och direkt efter varmvatten körning. Varför den meddelar om så många starter vet jag inte.

Man väljer rumsgivar faktor mellan 0-6 beroende hur mycket man vill att den ska påverka.

Vp avslutar ofta en värme körning med en vv körning och det gör den om vv tempen ligger nära startvärdet 2-3 grader nånting.

C
Ups, tidsfaktorn spökar för mig..... märkte nu först att det var loggen med 5 sekunders intervall därför ser tidsfaktorn på grafen fel ut.

Konstigt att alla radiatorer/golvvärme ej är varma.
Är det något galet med pannan tro?
Skall dessa värden höjas?

image.png
Skapa konto

image.png
Skapa konto

Redigerat:
Har du ändrat start av kompressor till -70

Ja, är det fel? 60 stod som standard. Skall jag ändra något?

Inomhusgivare är väl mest aktuellt om man har stor påverkan av solinstrålning..?

Har man inte det problemet så behövs inte inomhusgivare. Jag har det inte och regleringen fungerar helt perfekt. Och då menar jag HELT perfekt (ju enklare system desto bättre).

1255-pumpen är det jag är mest nöjd med i hela mitt husprojekt :)

Thiasvovve skrev:
Ja, är det fel? 60 stod som standard. Skall jag ändra något?
Du ändrade tidigare till -120 för att få ner antalet starter och nu har du -70 ?

• Gilla
Fluffy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.