24 908 läst ·
33 svar
25k läst
33 svar
Optimera Nibe F1255-16
Nu då? 
Tycker det ser ok ut antalet starter har minskat en del vp går ca 3,5 timmar och står sen en halvtimme innan den drar igång igen vid nån plusgrad. Det man skulle kunna kolla på är radiatorerna gissar att nån radiator nära vp har lite onödigt högt flöde och går det strypa den så är det bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Under den dryga halva dygnets loggning så säger den att den har stoppat 7 gg men när jag ser på frekvens grafen och gradminutrarna så tycker jag att den endast har gått ner till 0 Hz 2 gånger. Båda stoppena har varat cirka 17 minuter och direkt efter varmvatten körning. Varför den meddelar om så många starter vet jag inte.
Inomhusgivare är väl mest aktuellt om man har stor påverkan av solinstrålning..?
Har man inte det problemet så behövs inte inomhusgivare. Jag har det inte och regleringen fungerar helt perfekt. Och då menar jag HELT perfekt (ju enklare system desto bättre).
1255-pumpen är det jag är mest nöjd med i hela mitt husprojekt
Har man inte det problemet så behövs inte inomhusgivare. Jag har det inte och regleringen fungerar helt perfekt. Och då menar jag HELT perfekt (ju enklare system desto bättre).
1255-pumpen är det jag är mest nöjd med i hela mitt husprojekt