Hej!
Jag var på en lägenhetsvisning (bostadsrätt) där jag märkte att det var ett stort hål i badrumsväggen. Jag fick förklaringen att det var en inspektionslucka för att nå rör i väggen. Detta har stått öppet i minst 2 år. Hålet är bredvid en tvättmaskin och ca 2 m från duschen och badkaret. Det har inte gjorts någon fuktmätning.
Jag är intresserad av lägenheten men är detta något jag bör vara orolig över?
Jag var på en lägenhetsvisning (bostadsrätt) där jag märkte att det var ett stort hål i badrumsväggen. Jag fick förklaringen att det var en inspektionslucka för att nå rör i väggen. Detta har stått öppet i minst 2 år. Hålet är bredvid en tvättmaskin och ca 2 m från duschen och badkaret. Det har inte gjorts någon fuktmätning.
Jag är intresserad av lägenheten men är detta något jag bör vara orolig över?
Det borde sitta en inspektionslucka över hål, det är det som saknas. En sådan lucka sluter nog inte tätt till 100% men hindrar det värsta om man nu skulle "skvätta" på väggen med en slang, duschmunstycket eller kanske välta en spann med vatten som står på tvättmaskinen.
Tack båda för hjälpen! Jag var orolig över att ånga från dushen skulle kunna göra någon skada men det verkar då vara en mindre/ingen risk?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ska jag fylla/täta dessa hål i badrumsväggen?
Badrum -
Borrade hål i badrumsväggen
Badrum -
Montera IP20 ljuskrona i halvöppet Uterum, Fel men hur farligt?
Belysning -
ASSAB DYBLOY 565 låshus. Låset haka upp sig på halvöppet. Öppnade låset men får inte ihop igen. En sprängskiss vore till hjälp. Tackar!
Fönster & Dörrar -
Är det Ok med sånt hål i badrumsväggen?
Badrum