Hej!

Jag var på en lägenhetsvisning (bostadsrätt) där jag märkte att det var ett stort hål i badrumsväggen. Jag fick förklaringen att det var en inspektionslucka för att nå rör i väggen. Detta har stått öppet i minst 2 år. Hålet är bredvid en tvättmaskin och ca 2 m från duschen och badkaret. Det har inte gjorts någon fuktmätning.

Jag är intresserad av lägenheten men är detta något jag bör vara orolig över?

• Stort öppet hål i badrumsvägg bredvid en tvättmaskin, tänkt som inspektionslucka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så länge man inte regelbundet sprutar vatten i hålet så borde det inte spela någon roll.
Men det kan vara bra med en lucka över så det inte blir för stora problem om något börjar läcka.

Redigerat:
  • Gilla
Guitarrocker
  • Laddar…
Det borde sitta en inspektionslucka över hål, det är det som saknas. En sådan lucka sluter nog inte tätt till 100% men hindrar det värsta om man nu skulle "skvätta" på väggen med en slang, duschmunstycket eller kanske välta en spann med vatten som står på tvättmaskinen.

• Gilla
Guitarrocker
  • Laddar…
Tack båda för hjälpen! Jag var orolig över att ånga från dushen skulle kunna göra någon skada men det verkar då vara en mindre/ingen risk?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.