Hej, jag glömde stänga (skruva på) inspektionshålet/locket på ovansidan på den slutna tanken (3 kbm) för wc i fritidshuset. Tanken är nästan full och slamtömning planeras ske av kommunen med slamsugsbil under veckan som kommer men jag har inte möjlighet att vara på plats (kommunen kan inte uppge exakt dag för slamtömningen). Nu är jag lite orolig att locket/luckan måste vara stängd då själva tömningen sker från ett annat anslutningsrör. Funderar på om man i samband med tömningen gör någon typ av provtryckning och då lär ju en del av innehållet pressas ut via inspektionshålet där locket vanligtvis är påskruvat. Kan nämna att tanken står under huset så anslutningsröret är draget ut genom fasaden. Bilderna visar inspektionsluckan respektive anslutningsröret.
Tack för svar. Hålet är bara ca 15-20 cm i diameter så vad som möjligtvis skulle kunna ramla ner är väl isf en nyfiken mus/råtta. Locket är i princip alltid på men nu hade jag öppnat upp tillfälligt för att inspektera nivån då varningslampan för full tank slutat fungera...J jonaserik skrev:
Yes, stämmer. Tanken är placerad under huset bakom panelen/grunden och luckan är placerad mitt på tanken så slammisarna lär inte notera luckan. Anslutningsröret sitter som sagt på utsidan/fasadsidan på huset.J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara