Jag ska byta tegeltak men har ingen aning om vilket företag som jag ska kontakta. Kanske har jag sett för mycket på program där de råkat ut för byggfusk av klåpare så att jag oroar mig i onödan :)

Taket är ett mansardtak som är högt och brant så det är alltså uteslutet att jag ska göra det själv. Vad de ska göra är att plocka ned det g:a tegel och ställa det på pallar. Därefter ska givetvis underlagspapp m.m. bytas. Jag har sedan inte bestämt mig för om de ska lägga tillbaks de g:a pannorna eller om jag ska köpa nya och använda de g:a till snickarboden.

Alltså, har ni något tips om ett någon firma som man kan lita på att de gör ett bra jobb? Eller kanske man skulle formulera om sig och istället fråga: Har ni någon firma som ni skulle varna för eftersom de är riktigt slarviga?

Mellansvenska Takbolaget AB , har hört bra om dessa , samt Swetak .
Lycka till!

Med vänlig hälsning, fremax

Takbolaget finns med på ARN svarta lista.
http://www.byggahus.se/svartalistan/?k=0&b=1356994805&e=1388530800&c=18

Ägaren av företaget har också fått ett ökennamn av andra hantverkare i stan. Huruvida de gör schyssta jobb idag kan jag inte uttala mig om.

De var och tog offert hos oss men valde en annan firma. Denna firma jag valde gjorde förvisso inte ett bra jobb.
Det är svårt att få tag på duktiga hantverkare, den saken är säker.

J
TakXperten Eskilstuna AB

Västerås Takentreprenad AB

V Västeråsman skrev:
WM Tak & Fasad AB

www.wmtak.se
Kan verkligen inte rekommendera WM Tak!
Jobbade tidigare på en bygghandel som dom var kund hos. Var så mycket fuffens och klagande kunder. Ingen säkerhet alls på arbetsplatser och färdigt resultatet var under all kritik!
Det slutade med att dom inte var välkomna på den bygghandeln längre.

Kan komma med ett bra förslag på företag att använda: Joakim & Peter Bygg AB
Grymma och proffsiga snubbar! Bra folk att ha och göra med.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
V Västeråsman skrev:
Tråkigt att göra jag har bara hört gott om dom dom gjorde hela området där jag bodde förut och alla var nöjda!

Folk som sprider skit är oftast bara avundsjuka!

Vad jag kan se om deras omdömen är folk generellt väldigt nöjda!

Firman du skrev är säkert väldigt bra med

Hursomhelst betala aldrig i förskott betala alltid efter jobbet är klart

lycka till med takprojektet
Det var inte meningen att trampa någon på tårna.
Bara det att om en firma som jag upplevt vara ganska usla blir rekommenderade, så ville jag inte vara tyst då det kan leda till att nån betalar en förmögenhet för ett dåligt jobb!

Kan ju verka lite märkligt att både @Västeråsman och @Crapbag är nya medlemmar och att båda nämnt företaget Joakim & Peter Bygg AB och att de även förespråkar ett annat företag (WM Tak & Fasad AB)...

• Gilla
byggar_gubben
  • Laddar…
M ola.eriksson skrev:
Kan ju verka lite märkligt att både @Västeråsman och @Crapbag är nya medlemmar och att båda nämnt företaget Joakim & Peter Bygg AB och att de även förespråkar ett annat företag (WM Tak & Fasad AB)...
Skulle tippa på att @Västeråsman var en smula ironisk när han nämnde J & P Bygg, för att jag klankade ner på hans tips att använda WM Tak.. Men hej, på med foliehatten, här spekuleras det fritt!

S
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.