Ja som temat lyder.
Vi känner oss ganska missnöjda med rörmokarens dragning till en radiator.
Dels har han använt prisol synligt så det ser ut som nån fuldragning i nåt skjul.
Dels satte han dit en radiator trots att vi inte sagt nåt om det (har centralstyrning) och hade velat ha nåt skulle det varit ett slottsvred i mässing.
Nåja vidare, då vårt system är ett gammalt system med hög vattenmängd så har han dimmat ner rejält till inkommande på radiatorn.
Slutligen, den skitfula synliga prisolen är varken klamrad eller snyggt dragen.
Och dessutom ett stort fult sågat hål i slitsen istället för borrade.
Är så sjukt trött på hantverkare som har noll känsla för estetik.
Slänger upp lite bilder och hoppas på lite mer återkoppling.
Vi känner oss ganska missnöjda med rörmokarens dragning till en radiator.
Dels har han använt prisol synligt så det ser ut som nån fuldragning i nåt skjul.
Dels satte han dit en radiator trots att vi inte sagt nåt om det (har centralstyrning) och hade velat ha nåt skulle det varit ett slottsvred i mässing.
Nåja vidare, då vårt system är ett gammalt system med hög vattenmängd så har han dimmat ner rejält till inkommande på radiatorn.
Slutligen, den skitfula synliga prisolen är varken klamrad eller snyggt dragen.
Och dessutom ett stort fult sågat hål i slitsen istället för borrade.
Är så sjukt trött på hantverkare som har noll känsla för estetik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slänger upp lite bilder och hoppas på lite mer återkoppling.
Medlem
· södemanland
· 706 inlägg
Oavsett hur golv och väggar ser ut så kunde det gjorts snyggare... framförallt rakt...
Skitfult!
Skitfult!
Det där är inte prisol. Har du beställ prisol så är du riktigt förd bakom ljuset.
Installationen är utförd i LK PAL. Plast med alu-skikt i mitten.

Det måste klammas tätt för att vara korrekt!
Dessutom är rören handbockade i brist på en riktig bockapparat.
Riktigt tråkig installation. Bestrid fakturan om du inte sorgligt nog betalat i förskott (betala ALDRIG i förskott bör bygg-jobb!).
https://www.lksystems.se/sv/produkter/lk-universal/produktsortiment/ror/pal/
https://www.lksystems.se/sv/produkter/lk-universal/produktsortiment/presskopplingar/kopplingar/
Vad står det på fakturan att du har betalat för? Prisol?


Installationen är utförd i LK PAL. Plast med alu-skikt i mitten.

Det måste klammas tätt för att vara korrekt!
Dessutom är rören handbockade i brist på en riktig bockapparat.
Riktigt tråkig installation. Bestrid fakturan om du inte sorgligt nog betalat i förskott (betala ALDRIG i förskott bör bygg-jobb!).
https://www.lksystems.se/sv/produkter/lk-universal/produktsortiment/ror/pal/
https://www.lksystems.se/sv/produkter/lk-universal/produktsortiment/presskopplingar/kopplingar/
Vad står det på fakturan att du har betalat för? Prisol?
Har inte fått fakturan än, kom hem igår efter jobbet och fick se det. Ärligt talat hade vi inte uttalat beställt nåt alls, i min tankevärld var det självklart att pressade kopparrör skulle användas som det mesta annat i huset.Krilleman skrev:
Det där är inte prisol. Har du beställ prisol så är du riktigt förd bakom ljuset.
Installationen är utförd i LK PAL. Plast med alu-skikt i mitten.
[bild]
Det måste klammas tätt för att vara korrekt!
Dessutom är rören handbockade i brist på en riktig bockapparat.
Riktigt tråkig installation. Bestrid fakturan om du inte sorgligt nog betalat i förskott (betala ALDRIG i förskott bör bygg-jobb!).
[länk]
[länk]
Vad står det på fakturan att du har betalat för? Prisol?
![]()
Skrämmande!
Platsbyggd köksbänk pga äldre lågt placerat fönster. Öppen hylllösning så radiator och rör är synliga och lättillgängligt om behov finns.Staffan2000 skrev: