71 805 läst ·
172 svar
72k läst
172 svar
Omyggnad, carport => garage
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Nu var det väldigt länge sedan jag uppdaterade om bygget.
Insidan är väggarna gipsade, spacklad och målade. Har just lastat in 23m2 med klinker så går allt som det skall blir det lister efter nyår. Efter lite letande så blev det Kakeldax som jag shoppade klinkern på. Grå granitklinker och mörkgrå fogar. Min tanke med färgvalet på golvet är att plattorna är lätta att hålla rena och blir fogarna smutsiga så skall det inte synas när de är mörkgrå. Hade först tänkt köpa Biltema klinker, men det var ungefär samma pris på Kakeldax (109kr/m2) och klart närmare.
Insidan är väggarna gipsade, spacklad och målade. Har just lastat in 23m2 med klinker så går allt som det skall blir det lister efter nyår. Efter lite letande så blev det Kakeldax som jag shoppade klinkern på. Grå granitklinker och mörkgrå fogar. Min tanke med färgvalet på golvet är att plattorna är lätta att hålla rena och blir fogarna smutsiga så skall det inte synas när de är mörkgrå. Hade först tänkt köpa Biltema klinker, men det var ungefär samma pris på Kakeldax (109kr/m2) och klart närmare.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Tack!
Det blir förhoppnignsvis lite mer bilder efter helgen. Har tyvärr inte fått spikpistolen för listerna så det blir nog 13-helgens jobb.
Det blir förhoppnignsvis lite mer bilder efter helgen. Har tyvärr inte fått spikpistolen för listerna så det blir nog 13-helgens jobb.
Ser kanon ut!
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Då har jag börjat med klinkern. Nänstan halva är klart och jag känner mig rätt nöjd med valet av färg och storlek på plattorna.30x30 granitkeamik i grått med grafitsvart fog.
I morgon blir det att flytta över alla saker till den färdiga delen och börja med resten
I morgon blir det att flytta över alla saker till den färdiga delen och börja med resten
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Tack! Ser fram emot att få det hela klart så jag kan börja planera för hyllor och skåp. Det är helt fantastiskt vad saker man lyckas samla på sig!
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Skall se vad det står på kartongen i morgon. De kär iaf köpta på Kakeldax och färgen heter Valencia.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Nästan något rätt. Kvadra - Virginia.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Då har bänkar och skåp kommit på plats.
Den med skiva både under och över har hjul i ena änden och ben i mitten och i den andra så man kan flytta runt den om man ex skulle få för sig att köra in en bli i garaget. Båda är gjorda av IKEA köks inredning och Numerär bänkskivor.
Den med skiva både under och över har hjul i ena änden och ben i mitten och i den andra så man kan flytta runt den om man ex skulle få för sig att köra in en bli i garaget. Båda är gjorda av IKEA köks inredning och Numerär bänkskivor.