Städar ur förrådet och hittade den här som jag har noll koll på. Någon som kan hjälpa mig och finns det något värde i en sån?
Har stått där i 20-25 år…

Svart Velleman PS820 reglerad strömförsörjningsenhet med utgångsterminaler och på/av-knapp, används i elektronik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett på utrustning visar serienummer, spänning, frekvens, utgång, anvisningar för säkringsbyte och säkerhetsvarning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, visst finns det nått värde i den.

M Murkla1949 skrev:
Städar ur förrådet och hittade den här som jag har noll koll på. Någon som kan hjälpa mig och finns det något värde i en sån?
Har stått där i 20-25 år…

[bild][bild]
För rätt person finns det värde i den. Typ 250w går de ju ta ut i likström. Var nog inte billig ny i alla fall.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
Den är bra för att testa 12v prylar, har själv en 13,8V/8A strömförsörjning i verkstan. Lätt att kolla om tex glödlampor, relän osv fungerar.

Jo, den har ett värde.

Lite klent, ett vanligt nätagg idag har 85A på 12 V railen.

C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite klent
Nu är ju inte detta nätaggregat avsett för att driva någon gejmingdator...

C cpalm skrev:
Nu är ju inte detta nätaggregat avsett för att driva någon gejmingdator...
Nej men man kan driva vad som helst med ett nätagg. Bara kortsluta två pinnar så startar det så har du 85A

Mindre formfaktor också. Hade den haft variabel output hade det varit en annan grej.

C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade den haft variabel output hade det varit en annan grej.
Jo, men denna pryl är ju avsedd för det specifika ändamålet att kunna nätansluta utrustning avsedd för 12V batteridrift. T.ex. en mobil kom-/VHF-/bilradio eller allmänt för den som meckar med bil-/båt-el.

För det syftet behövs inga andra finesser. Även om det så klart också går att driva dessa apparater med andra mer eller mindre sofistikerade spänningskällor som kan leverera 12V.

Men den är så klart inte värd några svindlande summor...

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jo, men denna pryl är ju avsedd för det specifika ändamålet att kunna nätansluta utrustning avsedd för 12V batteridrift. T.ex. en mobil kom-/VHF-/bilradio eller allmänt för den som meckar med bil-/båt-el.

För det syftet behövs inga andra finesser. Även om det så klart också går att driva dessa apparater med andra mer eller mindre sofistikerade spänningskällor som kan leverera 12V.

Men den är så klart inte värd några svindlande summor...
Kan lova dig ett titanium nätagg leverar mer sostifikerad 12v än den där :)

Edit: men ja min poäng är att den nog inte är värd så mycket just pga hur bra 12 DC man kan få idag. Hade det varit ett labbaggregat med variabel output så hade det varit andra summor

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.