Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Städar ur förrådet och hittade den här som jag har noll koll på. Någon som kan hjälpa mig och finns det något värde i en sån?
Har stått där i 20-25 år…
Har stått där i 20-25 år…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, visst finns det nått värde i den.
Jo, den har ett värde.
Renoverare
· Stockholm
· 21 248 inlägg
Lite klent, ett vanligt nätagg idag har 85A på 12 V railen.
Renoverare
· Stockholm
· 21 248 inlägg
Jo, men denna pryl är ju avsedd för det specifika ändamålet att kunna nätansluta utrustning avsedd för 12V batteridrift. T.ex. en mobil kom-/VHF-/bilradio eller allmänt för den som meckar med bil-/båt-el.AndersMalmgren skrev:
För det syftet behövs inga andra finesser. Även om det så klart också går att driva dessa apparater med andra mer eller mindre sofistikerade spänningskällor som kan leverera 12V.
Men den är så klart inte värd några svindlande summor...
Renoverare
· Stockholm
· 21 248 inlägg
Kan lova dig ett titanium nätagg leverar mer sostifikerad 12v än den därC cpalm skrev:Jo, men denna pryl är ju avsedd för det specifika ändamålet att kunna nätansluta utrustning avsedd för 12V batteridrift. T.ex. en mobil kom-/VHF-/bilradio eller allmänt för den som meckar med bil-/båt-el.
För det syftet behövs inga andra finesser. Även om det så klart också går att driva dessa apparater med andra mer eller mindre sofistikerade spänningskällor som kan leverera 12V.
Men den är så klart inte värd några svindlande summor...
Edit: men ja min poäng är att den nog inte är värd så mycket just pga hur bra 12 DC man kan få idag. Hade det varit ett labbaggregat med variabel output så hade det varit andra summor
Klicka här för att svara