Hej.

Hur gör man för att ställa tillbaka detta koppel till 2-rörs igen (var 2-rörs från början sen omkopplad till 1-rörs)?

Returen är väl den ”nedersta” anslutningen?
 
  • Radiatorkoppling återställd från 1-rörs till 2-rörs, med synlig returanslutning nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En radiator med anslutningar för omställning från 1-rörs till 2-rörs system, övre och nedersta anslutningen synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser nu att slingan den ska ligga på är 1-rörs.

Så kopplet borde vara rätt. Eller?
 
Redigerat:
Tror jag ändrar mig. Är nog trots allt ett 2-rörs system.
 
Ser ut så här.

Källaren har en egen slinga. Övrigs plan en annan.
 
  • Handritad skiss av husplan med två våningsplan, markerade värmeslingor och rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För att ändra från ettrörs till tvårörs tar man bort den röda pluppen och sätter in en liten insexnyckel och skruvar medurs tills det tar stop. Då kommer allt värmevatten att tvingas gå in via radiatorn. Man ska sedan sätta tillbaka en likadan fast blå plupp i insexskruven. Saknar man det kan man linda ett varv blå eltejp runt så det syns.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Härligt. Men pluggen behövs inte mer än för att visuellt visa hur den är kopplad?
 
Tusen tack för svaret.
 
Nej precis, pluppen bara en dekoration för att veta om 1-rör eller 2-rörs.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Då är det befintliga element som jag ska koppla mig vidare på 2-rörs enligt samma princip. Löste sig bra.
 
  • Element med anslutna kopparrör i ett 2-rörs uppkopplingssystem mot en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Josth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.