O Odjuret skrev:
Egentligen... Det vet vi alla om det första man tittar på är granntomterna,:p
Är grannens tomt en överväxt risbuske ser ju bara min tomt bättre ut:rofl:(vilket faktiskt var fallet med mitt förra hus).

Nej bevare mig för perfekta grannar med perfekta tomter och nya bilar och allting stylat som i många nyare bostadsområden........

Dels brukar perfektmänniskor vara tråkiga att umgås med
Dels brukar perfektmänniskor inte vara till någon nytta då man behöver en handräckning eller behöver låna ett verktyg.
Dels brukar perfektmänniskor inte ha någon förståelse och livsvisdom att dela med sig av då man själv sitter i skiten.
Dels skulle perfektmänniskorna garanterat reta upp sig på min blotta existens...... och vi skulle hamna i en terrorspiral helt i klass med Belfast på 80-talet:devilish:

Ordning är bra men för mycket och för litet skämmer allt.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Du är ju duktig och så heimlaga, men nog tar du världsrekord i fördomar lite nu och då?

J
Det finns ju människor som är väldigt aktiva och gillar att bygga och fixa så resultatet blir att allt tillslut blir perfekt. Dessa tvekar inte kavla upp ärmarna och hjälpa till och är nog ofta inte så långt från dig egentligen...

Skräcktomten skrämmer mig nog något mer, men nybyggda områden där alla hus är exakt lika och bara färgen på Volvo xc60 skiljer det ena huset från det andra ger mig också kallsvettningar

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Ja visst finns det sådana som arbetar hårt för att få allt så perfekt som de själva vill ha det för att de själva trivs att ha det så. Jag känner åtskilliga.
Ärligt talat så beundrar jag dem (er). Fast era hus och tomter blir aldrig sådana som de där perfektmänniskorna jag skrev om. Det finns alltid små tecken som skvallrar om att här bor det en som arbetar och håller snyggt för sin egen skull.

De stylade perfektmänniskorna som jag skrev om är en annan sort.

• Gilla
antstein
  • Laddar…
Det gubbarna inte tänkte på är ju att det är barnfamiljer som köper. De blir, som flera påpekar, avskräckta om det är perfekt hos grannarna. Lagom slarvigt tror jag är optimalt. :)

Och nej, några 2,9 miljoner blir det inte för husen här, det är en gata med 70-talshus mellan gamla ingenjörsvillor med stora tomter (de går för ca 3-4 miljoner) och ortens miljonprogramsområde. Båda dessa faktorer drar ner priserna, samma husmodell tre kilometer bort går för en miljon mer, trots att de ligger på gammal sjöbotten och därför har problem med fukt, vilket man inte kan få här.

A antstein skrev:
Du är ju duktig och så heimlaga, men nog tar du världsrekord i fördomar lite nu och då?
Det är nog kryddat med en skvätt satir. Jag ser exakt både hus och människor framför mig.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.