6 260 läst ·
37 svar
6k läst
37 svar
Omedgörlig störande granne.
Rätt skall vara Rätt. Åberopa med "Å"Farstatjej90 skrev:
Men, då alltfler skriver meningar med enstaka engelska ord, som helt i onödan trycks in lite random😁 här och var, så är det ingen no brainer🤢 att ordet "hen" kan misstas för ännu ett infantilt försök att verka världsvan.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Jag brukar läsa överambitiös, inställsam, falsk feminism och vän av så odifferentierat språk som möjligt när jag ser vuxet folk använda "hen".
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Märkligt hur olika man kan tänka.T Thomas_Blekinge skrev:
Själv tänker jag "surgubbe som inte kan acceptera att folk är olika och världen föränderlig" om folk som måste klaga på ordet hen i alla sammanhang. När man måste kommentera ordet hen (och inget annat) i en tråd som handlar om störningar från grannar, en tråd som varit inaktiv länge så passar man in i den gruppen, enligt mig, eller när man skriver kommentar som din. Om man bara ogillar ordet och inte vill använda det själv, utan att gnälla så fort någon annan använder sig av ordet så passar man inte in. Eller man kanske fortfarande är en surgubbe som inte kan acceptera att folk är olika etc, men det blir inte lika patetiskt som när folk bara klagar.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Vad ska jag göra där? Har bra jobb och nöjd med utbildningen jag har, och uppenbarligen förstår jag svenska språket bättre än Thomas_Blekinge, och kanske dig också eftersom du också verkar vara kränkt av ordet hen?Alfredo skrev:
Jag uppfattade det som att du ansåg dig som lågutbildad så jag tänkte att du kanske såg det som ett problem som du ville åtgärda. 😂S SueCia skrev:
Intressant slutsats med tanke på att det enda jag skrivit i tråden är ett vänligt tips till dig. 😉S SueCia skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Du förstår säkert svenska bättre än jag men innebörden i ordet "hen" förstår jag mycket väl, det har diskuterats några gånger här. Alla får skriva och prata precis som de vill, och jag känner mig inte kränkt av så lite.S SueCia skrev:
Däremot har jag ventilerat vilka associationer jag får om texten och skribenten när ordet används. Det är alltid så att man som lyssnare/läsare får vissa intryck av ordval, meningsuppbyggnad och andra språkliga vändningar, så fungerar språk.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Du har helt rätt att olika personer får olika associationer av ord, inget konstigt med det.T Thomas_Blekinge skrev:Du förstår säkert svenska bättre än jag men innebörden i ordet "hen" förstår jag mycket väl, det har diskuterats några gånger här. Alla får skriva och prata precis som de vill, och jag känner mig inte kränkt av så lite.
Däremot har jag ventilerat vilka associationer jag får om texten och skribenten när ordet används. Det är alltid så att man som lyssnare/läsare får vissa intryck av ordval, meningsuppbyggnad och andra språkliga vändningar, så fungerar språk.
Det som är löjligt är behovet att påpeka det för ordet hen i var och varannan tråd, gärna i kombination med att spela (?) korkad "Vad betyder hen?".
Tex i denna tråd. TS (som är hen) syftar på (Han grannen), men använder formen hen om honom.T Thomas_Blekinge skrev:Du förstår säkert svenska bättre än jag men innebörden i ordet "hen" förstår jag mycket väl, det har diskuterats några gånger här. Alla får skriva och prata precis som de vill, och jag känner mig inte kränkt av så lite.
Nu visar det ju sig att tråden är 2 år gammal så hen och hen kanske löst sina mellanhavande. 😉
Håller för övrigt med dig!