Alltid roligt att några tycker det blir bra.....många undrar om man inte kommer att bli skitig om man kommer åt staketet och det är helt riktigt....men hur många ggr gör man det utan att lära sig??
Som handledare kommer jag använda mig av Ek....

Inget ställe att torka lakan på med andra ord ;)

Enk Projektet skrev:
Alltid roligt att några tycker det blir bra.....många undrar om man inte kommer att bli skitig om man kommer åt staketet och det är helt riktigt....men hur många ggr gör man det utan att lära sig??
Som handledare kommer jag använda mig av Ek....
Blir det inte svårstädat om det är obehandlat? Skulle det inte funka med någon lack över?

Dalbotös skrev:
Inget ställe att torka lakan på med andra ord ;)
Haha...näe det blir nog inte så bra....själv använder jag torktumlare på vintern och hänger ute på sommaren... :D

MB77 skrev:
Blir det inte svårstädat om det är obehandlat? Skulle det inte funka med någon lack över?
Ingen aning....drabbar inte mig i allafall..... ;)

...visst kan man lacka eller olja på rosten men det tycker inte jag blir lika snyggt....med olja mörknar det och med lack blir det för blankt.....

Satt o kollade på ett konstverk på sjukhuset när jag var där sist, det var en plåt som hade ett utskuret mönster som hade fått rosta sen hade de lackat den med en högblank klarlack, såg inte klokt ut, däremot skulle jag kunna tänka mig att om man lägger en sidenmatt klarlack så kan det nog se rätt bra ut samt att man slipper att ens gäster skitar ner sig.

Ser skitbra ut som vanligt förövrigt:)

Tack MagnusSt....

.....problemet med att även matt klarlack är att det kan spegla sig och att den rätt känslan försvinner....och ärligt talat....om folk ändå lutar sig mot staketet fast att dom ser att det är rostigt och blir skitiga så kan jag lova att det kommer finnas många fler ställen på tomten som man kan få smuts på sig....ska kanske ha en skylt på infarten att tillträde sker på egen risk... :D

Kök från IKEA inhandlat och ligger för montage......

DSC_0003.jpg

ett alternativ om man vill slippa få rost på sig är att sätta upp glas/lexan på sidan mot gångbordet, ovansidan är jag dock mer fundersam om hur man kan lösa.

men måste säga att det är grymt snyggt jobbat!

sir_daniel skrev:
ett alternativ om man vill slippa få rost på sig är att sätta upp glas/lexan på sidan mot gångbordet, ovansidan är jag dock mer fundersam om hur man kan lösa.

men måste säga att det är grymt snyggt jobbat!
...jodå den tanken har jag också haft men jag hoppar över det också...ang ovansidan på staketet så tror jag att det blir en Ek handledare....

Har nu fixat kakel till köket...till helgen kanske det kan bli några bilder......

Till helgen??? Vill ha bilder NU! :)

Började med kaklingen av köket i kväll...gick inte så bra som jag önskade men det löser sig nog...försökte ta ett kort för att lägga upp...inte heller det gick så bra...får hoppas på helgen i stället....

Har kommit lite längre ang mitt kök.....lägger in en bild på provmontaget av fläkten.....

....fler bilder kommer när jag är klar med köket....

DSC00699.jpg

Mikael_L
Hmmm, hur kul blir det att rengöra den där väggen bakom spisen från stekflott ... :P

Dock rätt snyggt. d^_^b

Mikael_L skrev:
Hmmm, hur kul blir det att rengöra den där väggen bakom spisen från stekflott ... :P

Dock rätt snyggt. d^_^b
Haha tänk att kommentarerna här jämt måste innehålla något negativt.
Detta blir skitsnyggt! Du får väl sätta en glasskiva bakom spisen alternativt anlita städerska så slipper du tänka på det.

Men uppdatera nu med fler bilder!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.