3 996 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Om målaren spacklar - kostnad ungefär?
Vi håller på och bygger ett enplanshus på 155 kvm. Vardagsrum, sovrum och badrum har "högt snedtak". Övriga rum är "normala".
Det börjar luta mot att vi ska anlita en målare som kan spackla skarvarna i gipsskivorna istf att vi ska göra det själva. Vad kan sådant kosta ? Mellan tummen och pekfingret
?
Det börjar luta mot att vi ska anlita en målare som kan spackla skarvarna i gipsskivorna istf att vi ska göra det själva. Vad kan sådant kosta ? Mellan tummen och pekfingret
Hej!
Vi gjorde en förfrågan när vi byggde, då är det ett 1 1/2 plans på 170 kvm. Kommer inte ihåg exakt för det var inte så många som var intresserade av att bara göra spacklingen men jag tror att det var ca 100 tusen.
Vi spacklade själva kvällar och helger i ca 4 veckor och då var vi 2 personer. Då hann vi även slipa alla rummen och taken
Vi gjorde en förfrågan när vi byggde, då är det ett 1 1/2 plans på 170 kvm. Kommer inte ihåg exakt för det var inte så många som var intresserade av att bara göra spacklingen men jag tror att det var ca 100 tusen.
Vi spacklade själva kvällar och helger i ca 4 veckor och då var vi 2 personer. Då hann vi även slipa alla rummen och taken
Jag hade ett liknande projekt. La ut för offertförfrågan på brabyggare.se och fick då snabbt svar. Problemet för mig var att jag endast hade en vecka på mig att bredspackla 155kvm kåk och ingen svensk ville ta tag i detta utan att få 2-3 veckor på sig. Det slutade med att jag tog "fixa ditt hus". Helt imponerad att de klarade av allt på en vecka. Vitt var det också!
Om man anlitar målare för att spackla, så låt denne måla väggarna också. Själva målningen är ett så pass litet arbete i jämförelse med att spackla att den merkostnaden inte blir så mycket. Dessutom är det enklare att klaga om resultatet inte blir bra. Målar ni själva kan målaren alltid säga att ojämnheter o annat beror på er målning.
Hur är det med taken? Inte så kul att själv stå o måla 5 meter upp.
Hur är det med taken? Inte så kul att själv stå o måla 5 meter upp.
Tack för era svar!
Vi har nu hittat en målare som redan har börjat spackla. Han har gjort hela vardagsrummet på drygt 30 kvm (4 meter i takhöjd), tak och väggar på 1,5 dag! Inte en chans att vi gör det själva när han är så snabb
!
Funderar på att låta honom sätta microlitväven också...
Maken har faktiskt spacklat tvättstugan eftersom den inte är jättenoga med, men resultatet är över all förväntan! Kanske kan han få göra klädkammaren också
!
Vi har nu hittat en målare som redan har börjat spackla. Han har gjort hela vardagsrummet på drygt 30 kvm (4 meter i takhöjd), tak och väggar på 1,5 dag! Inte en chans att vi gör det själva när han är så snabb
Maken har faktiskt spacklat tvättstugan eftersom den inte är jättenoga med, men resultatet är över all förväntan! Kanske kan han få göra klädkammaren också
Marie1977 skrev:Tack för era svar!
Vi har nu hittat en målare som redan har börjat spackla. Han har gjort hela vardagsrummet på drygt 30 kvm (4 meter i takhöjd), tak och väggar på 1,5 dag! Inte en chans att vi gör det själva när han är så snabb!
Maken har faktiskt spacklat tvättstugan eftersom den inte är jättenoga med, men resultatet är över all förväntan! Kanske kan han få göra klädkammaren också!
Hur mycket betalar du honom för jobbet???
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur spacklar jag ändspont skarvar i putsad slätspont (inomhus)?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad säger målaren om jag säger att jag vill måla klinkern i badrummet?
Färg, Måla & Tapetsera -
Gipsa innan målaren kommer?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla snickerier med linoljefärg inomhus - målarens bästa tips
Artikelkommentarer -
Vad har målaren för spackel som luktar starkt?
Färg, Måla & Tapetsera