70 069 lĂ€st ·
1 022 svar
70k lÀst
1,0k svar
Om att resa med en elbil
Byggveteran
· 2 744 inlĂ€gg
Japp, kvalitet pÄ Apples produkter kan vi diskutera.RejÀl skrev:
Har haft en iMac som efter 2 Är och 2 mÄnader rasade totalt pga problem med kylning.
Ett kÀnt problem enligt Apple men som dom skulle ha 7000 kr att laga (den kostade 18000 kr vid köpet)
Vissa kunder fick det fixat innan garantin löpte ut trots att det inte hÀnt nÄgot, andra fick betala fullt.
Kommer aldrig att köpa en Apple produkt igen.
Nu menade jag IPhone har Ă€gt ett antal och sedan iPhone 4 och har aldrig haft ett problem med dessaâŠA Argastesnickaren skrev:Japp, kvalitet pĂ„ Apples produkter kan vi diskutera.
Har haft en iMac som efter 2 Är och 2 mÄnader rasade totalt pga problem med kylning.
Ett kÀnt problem enligt Apple men som dom skulle ha 7000 kr att laga (den kostade 18000 kr vid köpet)
Vissa kunder fick det fixat innan garantin löpte ut trots att det inte hÀnt nÄgot, andra fick betala fullt.
Kommer aldrig att köpa en Apple produkt igen.
Datorer Ă€r nog kanske inte lika bra som du sĂ€ger har för lite kĂ€nnedom om domâŠ
Men Tesla lever inte upp i konkurrens med Tyska bilarđ
Byggveteran
· 2 744 inlĂ€gg
Min poÀng Àr ju att det kanske inte Àr dom med bÀst kvalitet som vinner.RejÀl skrev:
Se Apple kontra Ericsson (Ericsson hade bÀttre kvalitet men Apple hade roligare funktioner)
Se vhs kontra betamax (betamax hade bÀttre kvalitet men porren spelades in pÄ vhs)
Se Tesla kontra Volvo (Volvo har bÀttre kvalitet men Tesla producerar bevisligen mer elbilar Àn Volvo)
Sen ska vi definitivt inte glömma kinesiska bilar.
Bilar som vi skrattade Ät för nÄgra Är sedan men som hÄller pÄ att köra om stora delar av den europeiska bilindustrin.
Det har du helt rÀtt i kvaliten har ingett med volymen att göra vem som Àr störst mm..A Argastesnickaren skrev:Min poÀng Àr ju att det kanske inte Àr dom med bÀst kvalitet som vinner.
Se Apple kontra Ericsson (Ericsson hade bÀttre kvalitet men Apple hade roligare funktioner)
Se vhs kontra betamax (betamax hade bÀttre kvalitet men porren spelades in pÄ vhs)
Se Tesla kontra Volvo (Volvo har bÀttre kvalitet men Tesla producerar bevisligen mer elbilar Àn Volvo)
Sen ska vi definitivt inte glömma kinesiska bilar.
Bilar som vi skrattade Ät för nÄgra Är sedan men som hÄller pÄ att köra om stora delar av den europeiska bilindustrin.
Muskovits har helt enkelt börjat i rÀtt tid med sitt uppköp av Tesla det kan man inte neka han..
Det jag förstÄtt Àr att Tesla Àr sÄ efterblivna att de öppnade stationerna men förlÀngde inte kablarna sÄ att övriga elbilar kan ladda utan att ta upp tvÄ platser eller parkera som ett kioskmongo.JanneJanne123 skrev:
Det dÀr Àr lite intressant, uppenbarligen har ju företaget Tesla tagit beslutet att öppna vissa av sina stationer för andra mÀrken. Rimligtvis borde dÄ tesla-Àgarna ge sig pÄ Tesla och klaga istÀllet för att mobba de stackars mÀnniskor som inte kör Tesla men som inte ont anandes anvÀnder laddarna som alla Àr vÀlkomna till.
Men en fantast med tesla fattar inte att det Àr företagets fel och inte kundernas fel.
Jag drabbas inte, kommer aldrig ladda publikt, kommer lÀmna tillbaka min bil i förtid, ska bara bestÀmma mig om jag ska vÀnta till augusti eller pÄ 2 Ärs dagen. Har kommit fram till att vw funkar inte för mig iallafall =)
Allvetare
· VĂ€stra Götaland
· 12 294 inlĂ€gg
Man kan ju lÀsa lite om man Àr intresserad av hur det faktiskt ligger till. PÄ Consumer reports Àr Tesla nu uppe i medelnivÄ för alla bilar och bÀst bland elbilarna. Som en vanlig bil och inget man lÀngre behöver haka upp sig pÄ.
https://www.consumerreports.org/car...-reliable-than-conventional-cars-a1047214174/
https://www.consumerreports.org/car...-reliable-than-conventional-cars-a1047214174/
Allvetare
· VĂ€stra Götaland
· 12 294 inlĂ€gg
Teslas V4 superchargers har lÀngre kabel.Rkarlsson skrev:Det jag förstÄtt Àr att Tesla Àr sÄ efterblivna att de öppnade stationerna men förlÀngde inte kablarna sÄ att övriga elbilar kan ladda utan att ta upp tvÄ platser eller parkera som ett kioskmongo.
Men en fantast med tesla fattar inte att det Àr företagets fel och inte kundernas fel.
Jag drabbas inte, kommer aldrig ladda publikt, kommer lÀmna tillbaka min bil i förtid, ska bara bestÀmma mig om jag ska vÀnta till augusti eller pÄ 2 Ärs dagen. Har kommit fram till att vw funkar inte för mig iallafall =)
Allvetare
· VĂ€stra Götaland
· 12 294 inlĂ€gg
MÄste regga mig i den gruppenRkarlsson skrev:Haha. Det Àr ju sÄ det ser ut i den dÀr teslagruppen, har den pÄ sökningen pÄ fb och nÀr man har trÄkigt och vill lÀsa dumheter sÄ kan man gÄ in dÀr dÄ det kommer minst ett par inlÀgg om dagen sÄ slÄr man ihjÀl vÀntetider och sÄ.
Det Àr en jÀvla bil, som inte Àr bÀttre Àn en annan bil. Enda anledningen jag funderar pÄ en 3a Àr bara för att den Àr billigare Àn tex id3 och att den fÄr dra slÀp.
Jag kommer aldrig nÄnsin ansluta mig till en grupp om tesla![]()
En annan sak som de lyfter ofta, Àr att de tror att teslas laddare endast ska vara till för tesla och de vill ha bort andra bilar.
Jag skulle dock inte vÄga mig pÄ en begagnad, det kan teslanördar ta hand om nÀr garantierna Àr slut. De Àr dumma nog och betala för dumma fel.