Hej på er!
Snickrade ihop en liten öl låda. Är lite sugen på att fixa något snyggt tryck under kapsylöppnaren, en text tex. Vet ni något smart sätt att föra över text till trä?

Hemsnickrad öllåda i trä med en inbyggd kapsylöppnare och svart handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
jtl
  • Laddar…
J
Jag brukar skriva ut texten spegelvänt på en laserskrivare (går med färglaser också), lägga pappret med texten mot träet och sedan stryka med ett strykjärn på baksidan. Jag avslutar med lite klarlack men jag vet inte om det är 100% nödvändigt. Det blir, i mina ögon iallafall, ett bra resultat och har hittills inte blivit några brännmärken eller liknande heller.

Dock har jag bara gjort det på obehandlat trä. På färg lär det definitivt inte fungera men din låda ser ut att vara betsad eller oljad och då går det kanske? Testa på en skräpbit först!

johan_81 skrev:
Jag brukar skriva ut texten spegelvänt på en laserskrivare (går med färglaser också), lägga pappret med texten mot träet och sedan stryka med ett strykjärn på baksidan. Jag avslutar med lite klarlack men jag vet inte om det är 100% nödvändigt. Det blir, i mina ögon iallafall, ett bra resultat och har hittills inte blivit några brännmärken eller liknande heller.

Dock har jag bara gjort det på obehandlat trä. På färg lär det definitivt inte fungera men din låda ser ut att vara betsad eller oljad och då går det kanske? Testa på en skräpbit först!
Japp den är betsad. Ska testa din metod med laserskrivare och strykjärn på en provbit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.