Jag brukar skriva ut texten spegelvänt på en laserskrivare (går med färglaser också), lägga pappret med texten mot träet och sedan stryka med ett strykjärn på baksidan. Jag avslutar med lite klarlack men jag vet inte om det är 100% nödvändigt. Det blir, i mina ögon iallafall, ett bra resultat och har hittills inte blivit några brännmärken eller liknande heller.
Dock har jag bara gjort det på obehandlat trä. På färg lär det definitivt inte fungera men din låda ser ut att vara betsad eller oljad och då går det kanske? Testa på en skräpbit först!
Dock har jag bara gjort det på obehandlat trä. På färg lär det definitivt inte fungera men din låda ser ut att vara betsad eller oljad och då går det kanske? Testa på en skräpbit först!
Japp den är betsad. Ska testa din metod med laserskrivare och strykjärn på en provbit.johan_81 skrev:Jag brukar skriva ut texten spegelvänt på en laserskrivare (går med färglaser också), lägga pappret med texten mot träet och sedan stryka med ett strykjärn på baksidan. Jag avslutar med lite klarlack men jag vet inte om det är 100% nödvändigt. Det blir, i mina ögon iallafall, ett bra resultat och har hittills inte blivit några brännmärken eller liknande heller.
Klicka här för att svara