Hej!
När jag sätter på badrumskranen (varmt vatten) så låter det väldigt illa ifrån rören som går ifrån kranen under handfatet. Någon som vet vad det kan vara? Det låter så högt så man vågar knappt sätta igång vattnet för det känns som att rören ska sprängas.

4488x3261
Om även trycket är sämre kan det bero på att det finmaskiga filtret på ingående ledning till blandaren är igensatt av partiklar som släppt från rören eller vvb (om du har sådan).

Trycket har ”alltid” så länge jag bott här(3år) varit dåligt jämt emot de andra kranarna i lägenheten. Men detta filter du pratar om är det något man själv kan byta ut eller borde man anlita någon som gör det?

4488x3261
I min duschblandare sitter filtren i inloppet till blandaren, det brukar räcka att man sköljer dem. I andra blandare vet jag inte riktigt var de sitter. Prova Googla efter den blandare du har och se om du kan hitta en sprängskiss, där kan du ofta se hur de är uppbyggda och vart ev. filter sitter.
Prata med din hyresvärd alt. bostadsrättsförening innan du rör några kopplingar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.