Låter den rimligt mycket?

• Antal röster
    24
Hej, installerade en ny IKEA ”Mattradition” (alt. ”matälskare”) mikrovågsugn igår och tycker fläkten låter trasig. Det är ett ordentligt ”brummande”, i öppet läge.

Det verkar vara en storsäljare så tänkte bara om nån som har samma mikro kan bekräfta att våran låter lite väl mycket? Kolla gärna videon!

Att den fläktar med öppen dörr är enligt plan/förväntan. Det går att stänga av fläkt/ljudet efter öppning.

Tack!

Davidbagare
P p3p3 skrev:
Hej, installerade en ny IKEA ”Mattradition” (alt. ”matälskare”) mikrovågsugn igår och tycker fläkten låter trasig. Det är ett ordentligt ”brummande”, i öppet läge.

Det verkar vara en storsäljare så tänkte bara om nån som har samma mikro kan bekräfta att våran låter lite väl mycket? Kolla gärna videon!

Att den fläktar med öppen dörr är enligt plan/förväntan. Det går att stänga av fläkt/ljudet efter öppning.

Tack!
Vi har en likadan. Testade den precis och den har samma ljud som din..

mvh

Testade lite mer. ”Brummandet” försvinner i vissa lutningar. Måste ju vara fel på enheten.

Verkar dock inte vara beroende på den står med fötterna på hyllan eller ej - det är alltså inte vibrationer mot skåpet.

• Gilla
Birgitta J
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Vi har en likadan. Testade den precis och den har samma ljud som din..

mvh
Tack. Tog ut min och testade utanför skåpet - där kommer och går ljudet beroende på om man tiltar den nån cm bara..

Davidbagare
P p3p3 skrev:
Tack. Tog ut min och testade utanför skåpet - där kommer och går ljudet beroende på om man tiltar den nån cm bara..
Men det låter som den ligger emot nåt som vibrerar när du tiltar den?

Davidbagare Davidbagare skrev:
Men det låter som den ligger emot nåt som vibrerar när du tiltar den?
Nej, ljudet är inifrån mikron inte vibrationer mot något. Provade även mot matta. Det verkar vara något i plant läge..

S
Så låter inte min.

• Gilla
p3p3
  • Laddar…
S SvanteC skrev:
Så låter inte min.
tack, uppskattas

Har Matälskare i rostfritt.
Låter inte så den heller.

• Gilla
p3p3
  • Laddar…
Vi har en exakt likadan. Den låter inte så mycket. Inget man reagerar på. Jag skulle nog reklamera den.

P p3p3 skrev:

Tack!

• Gilla
Kronprinsen och 1 till
  • Laddar…
C Christopher Lindblom skrev:
Vi har en exakt likadan. Den låter inte så mycket. Inget man reagerar på. Jag skulle nog reklamera den.
IKEA/Whirlpool skickar hem en tekniker.
Tack för respons alla!

• Gilla
Kronprinsen och 1 till
  • Laddar…
Jobbar själv på IKEA, och något är fel på mikron. Den ska inte låta sådär mycket...

• Gilla
SvensKiwi och 4 till
  • Laddar…
P p3p3 skrev:

Tack!
Jag har också den micron men i rostfritt och min låter absolut inte lika mycket som din dessvärre.

• Gilla
p3p3
  • Laddar…
Update:
Kom en servicetekniker direkt och justerade fläkten (lätt åtkomlig) som vibrerade mot ram/hölje. Fixat på 5 min. Nu låter det ”bara” som en fläkt.

Hade man säkert kunna fixa på egen hand om man så vill men skönt när saker löser sig snabbt och smidigt via reklamation/service.

Case closed.

• Gilla
SvensKiwi och 10 till
  • Laddar…
P p3p3 skrev:
Update:
Kom en servicetekniker direkt och justerade fläkten (lätt åtkomlig) som vibrerade mot ram/hölje. Fixat på 5 min. Nu låter det ”bara” som en fläkt.

Hade man säkert kunna fixa på egen hand om man så vill men skönt när saker löser sig snabbt och smidigt via reklamation/service.

Case closed.
Hej
Har du sett hur tekniker justerade fläkten ? Kan du förklara lite om du har sett den ?
Tack

• Gilla
Noll koll
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.