761 läst ·
2 svar
761 läst
2 svar
Oljeavskiljare villagarage
Hej,
Vi har precis flyttat in i vårat nya hus med tillhörande 70m2 garage. När jag pratade med förra ägaren (som också byggt hus + garage) om garaget så kom det fram att där finns en golvbrunn men att den är täckt över med betong. Anledningen ska ha varit att han tänkt installera oljeavskiljare (som krävs för att få använda golvbrunnen) i efterhand, något som ju då aldrig gjordes.
Att man väljer att göra så låter i mina öron konstigt. Dvs att man inte installerar avskiljare direkt. Men men.
Någon här inne som installerat avskiljare i efterhand och som kan förklara hur man går tillväga? Antar att det blir den markförlagda varianten som man gräver ner. Eller finns det insatser man installerar i befintlig golvbrunn?
Vill ju gärna ha en golvbrunn jag kan använda när den nu finns där.
Tacksam för svar.
Mvh Tony
Vi har precis flyttat in i vårat nya hus med tillhörande 70m2 garage. När jag pratade med förra ägaren (som också byggt hus + garage) om garaget så kom det fram att där finns en golvbrunn men att den är täckt över med betong. Anledningen ska ha varit att han tänkt installera oljeavskiljare (som krävs för att få använda golvbrunnen) i efterhand, något som ju då aldrig gjordes.
Att man väljer att göra så låter i mina öron konstigt. Dvs att man inte installerar avskiljare direkt. Men men.
Någon här inne som installerat avskiljare i efterhand och som kan förklara hur man går tillväga? Antar att det blir den markförlagda varianten som man gräver ner. Eller finns det insatser man installerar i befintlig golvbrunn?
Vill ju gärna ha en golvbrunn jag kan använda när den nu finns där.
Tacksam för svar.
Mvh Tony
Klicka här för att svara