Har sett på forumet att folk frågar efter strömställar series från olika fabrikat, jag har samlat en del tillverkar och även trådlösa system.

Strömställare
www.elko.se
www.schneider-electric.se (Eljo trend, solid, senso, renova och Merten)
www.abnovum.se (Berker och Novett)
www.abb.se (köpt upp den gamla Ensto/Busch Jaeger serien)
www.eurocontact.se (Gira)
www.gycom.se (Jung serien som treotham hade innan)
www.malmbergs.com (egna series med dålig kvalitet)
www.keroi.se
www.gdsel.se
www.norwesco.se
www.oemautomatic.se/ (säljer Legrands strömställar serie)

Trådlöst
www.eltako.se (batterifritt = Första val)
www.elko.se (med batterier :()
www.schneider-electric.se (med batterier :()
www.nexa.se (med batterier :( och dålig kvalitet)

Redigerat:
Shit alltså vad snygga Giras serier är, speciellt de med glas och träliknande ramar.

Är det någon som har monterat mycke Gira? Funkar de bra att installera? Bra snabbkopplingar osv?

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Shit alltså vad snygga Giras serier är, speciellt de med glas och träliknande ramar.

Är det någon som har monterat mycke Gira? Funkar de bra att installera? Bra snabbkopplingar osv?

//Patrik
Jag har installerat en hel del Gira och tycker det är jäkligt schysst, dock köper jag aldrig dimrar där ifrån eftersom dom är svin dyra, bättre med återfjädrande strömställare och en Eltako dosdimmer, det använder vi alltid nu på firman så länge ingen frågar efter vrid dimmer.

Tack för en bra länklista.
Man kan också gå till t.ex storel, lista 18 för att få en översikt över olika märken.

Elinfo skrev:
Jag har installerat en hel del Gira och tycker det är jäkligt schysst, dock köper jag aldrig dimrar där ifrån eftersom dom är svin dyra, bättre med återfjädrande strömställare och en Eltako dosdimmer, det använder vi alltid nu på firman så länge ingen frågar efter vrid dimmer.
Ah, okej. Intressant. :P

//Patrik

gira dimmer =svin dyra. mycket billigare om man beställer från någon tysk hemsida...

Bra elinfo, Elinfo. :)
Lägger detta på minnet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.