Byggahus.se
Hej!

Jag har ett x antal domäner som jag skulle vilja ha lite text och info på. Jag är inget data-snille och är i uppstarts-fasen för att köra igång några sidor.

Hur löser man detta på bästa och billigaste sättet? Det behöver alltså inte vara något avancerat alls utan väldigt basic och enkelt. Lite text och en bild räcker gott och väl.
 
richardtenggren
Du får nog förklara vad du vill lite bättre? :)
 
Redigerat:
Finns hemsida24 och liknande tjänster som gör det mycket enkelt att göra en snygg hemsida, utan större kunskap.
 
BirgitS
Wordpress är ju lättanvänt, ingår i många webbhotell.
 
Jag tror vilket webbhotell du än vänder dig till löser det. One.com är billiga bra sist jag använde dem för något år sedan. Principen är att du sätter upp dina domäner där och sedan kan du styra dem till var sitt innehåll, eller samma för alla. Precis hur du vill.

Webbsidorna redigerar du ungefär som i ett ordbehandlingsprogram. Plättlätt.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
+1 för one.com, jag har ett halvdussin domäner hos dom och det är rätt lätt att bygga hemsidor med deras webbaserade verktyg.

Mattias
 
richardtenggren
Kör också One.com och har tidigare kört wordpress där :)
 
Tanken är precis som Thomas33 m fl säger. Det ska vara en hemsida på respektive domän.

Jag vill dock inte ha någon stor kostnad då den pengen blir alldeles för dyr med tanke på mängden domäner.
Ska läsa på lite hos One.com. Har idag domänerna hos Misssite.
 
harry73
Jag är nöjd med binero
 
Har du många domäner så kan det vara bättre att ha en egen webserver hostad på nåt bra ställe och bara peka alla domäner dit via DNS istället för att ha ett komplett webhotell för varje domän.
 
Om man inte är tekniskt intresserad skulle jag rekommendera ett webhotell alla dagar i veckan. Då är det bara att inga om hemsidan inte funkar :).

För övrigt så tror jag TS klarar sig med det one.com's "Professional Plus" som kostar gissningsvis 30 kr/månad (Jag får priserna i DKK av någon anledning :)). Det ska klara flera domäner enligt hemsidan.
 
Det som kostar mest är årsavgiften för domänerna, om de är många.

Alla domäner man ska använda hos one.com måste flyttas över till dem.
Även Misssite.se verkar erbjuda webbhotell med multipla domäner, så om domänerna redan finns där är det förmodligen enklast att testa dem först.

Rent tekniskt går det till så att många domäner kan peka på samma IP-adress. Vid uppkoppling skickar webbläsaren över det som står i url-fönstret (dvs det som omvandlas till en IP-adress av DNS-servern) till webbservern.
Då vet webbservern vilken hemsida den ska visa, trots att alla finns på samma IP-adress. Det kallas "virtual hosts" och finns i de flesta webbservrar. Jag har själv testat med Apache.
 
One.com är den bästa av de "billigare" varianterna!

Behöver man mer bandbredd och prestanda är en Wordpress på Amazon AWS Elastic Beanstalk ett bra alternativ men då blir det helt andra kostnader för drift än One.com's 15 kr/månad...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.