Hej! Jag har lyckats göra något "barn find" men jag vet absolut inget om den, trodde någonstans när jag hämtade den att de kan vara en gammal Murray/Snapper men verkar vara fel. Någon allvetare på detta ämne? En 12hp Briggs motor kan jag säga. Vet ingen ålder eller något.. De finns en klister lapp där de står "Boss" men hittar inget på det så tror inte de heller är någon ledtråd...
Tack så hemskt mycket i förväg till dig som läser även du kanske inte vill/kan svara.
Tack så hemskt mycket i förväg till dig som läser även du kanske inte vill/kan svara.
Hittade det här när jag googlade. "Boss" är troligen del av namnet, försök att hitta fler ledtrådar 
Men kolla på bilderna här, tycker en modell är mycket lik din:
https://www.bosscatlegacy.com/acproto/tractor/acprotonstrac.htm
Men kolla på bilderna här, tycker en modell är mycket lik din:
https://www.bosscatlegacy.com/acproto/tractor/acprotonstrac.htm
Hej Mats och Slogstomten och tack för svaren! Uppskattas massor ifrån min sida, Ja! Den ser verkligen ut som en antingen Murray Snapper(kanske annan års modell) eller även som en Artic Grass cat den röda, färgen är rätt lik och även lik den lila i modellen, kan ju vara så att detta är någon Frankenstein ihop plock haha.
Tack så sjukt mycket för hjälpen till er båda! De har stört mig från dag 3 att inte veta vad de är för ett guldkorn jag har kommit över för den fungerar as bra nu när jag fick iordning på tändning och förgasare!
Väldigt högljudd sak men tänker kanske moped dämpare eller något hemma bygga till så slipper jag bli döv efter ca 5min körtid. Åh vad glad är att ev vara på rätt riktning att kunna få reda på vad detta är för en "raritet" om man får kalla det för de haha Stort tack igen!
Tack så sjukt mycket för hjälpen till er båda! De har stört mig från dag 3 att inte veta vad de är för ett guldkorn jag har kommit över för den fungerar as bra nu när jag fick iordning på tändning och förgasare!
Väldigt högljudd sak men tänker kanske moped dämpare eller något hemma bygga till så slipper jag bli döv efter ca 5min körtid. Åh vad glad är att ev vara på rätt riktning att kunna få reda på vad detta är för en "raritet" om man får kalla det för de haha Stort tack igen!
Mats-S skrev:
Tjenare ville bara säga att problemet blev löst! En äldre vän till familjen visste exakt vad det va! En Gilson Brothers 52039. Tackar massor för visat intresse och hjälpen!
Klicka här för att svara