för en tre år sen var dom nere i skåne
dom var först inne på våran arbetsplast o ville bli av med skit.
och några timmar senare lyckades dom lura en grävare o lasta / fylla
deras lastbil med bärlager. ca 2h senare kom dom o lämna av de dom
inte behövde :O och begär om o få stenmjöl :O :O :O
grävaren blir mistänksam och ringer ledningen villket gör att dom kör därifrån
som dårar.....
morgonen efter står dom i diket fast körda med sin lastbil lastad med olika matrial
på flaket. då har dessa pokon mage o komma upp o fråga om hjälp att komma loss. givvet får dom ingen hjälp...

man blir förvånad över hur fräka dom vågar vara....

Hej,

En kompis fick besök idag - lördag - av en kille från "USA" som skulle fixa hans plattor framför huset.
Killen var vänlig och fick min kompis att godkänna bygget med ett ok start måndag ( Inget på skrivet )

Jag berättade för honom om "fusk" byggarna och nu vet han inte vad han skall göra.

Han önskar inte få jobbet gjort.
Eftersom det känns som "fusk" hela grejen.

Stoppa killarna om dom kommer ?
Skall han ringa polisen ?

Jag har inga tips och vet inte vad man skall göra :(

Kan han få tag på dom innan måndag så gör det och avboka, annars var på plats på måndag och förklara att dealen är off. De har inget att komma med. Hota med polisen själva om de börjar jiddra, de är väl medvetna om att de är ute på djupt vatten och vill inte diskutera i samråd med farbror polisen.

Hej,

Min kompis fick tips om att "fuskarna" brukar sova ganska nära där jobbet skall göras.
Därför åkte vi runt och hittade en lastbil / 2 ford bilar och 2 husvagnar på lindvrettens jet mack parkering.

Vi skrev en lapp att han inte önskar få jobbet gjort och ifall något jobb startas kommer han kontakta polisen. Eftersom killarna sover kan vi inte veta deras svar :)
Vi tog bilder av bilarna

Keep you posted about the situation.

Hoppas ni skrev lappen på engelska :P

Hej,

Lappen var på engelska. ;)

Vi åkte tillbaka klockan 10:00 och prata med killarna ( killen som min kompis träffade var inte där :( ) dvs vi pratade med fel grupp kanske.
Killen sa att han var i Oslo igår och skulle till Sundsvall idag.

Vi åkte iväg och parkerade ca 100 m bort. Det tog 5 min innan killarna försvann från platsen.
Konstigt nog åkte inte killarna till Sundsvall men till bredängs camping utanför stockholm :blushing:

Dvs klart att killarna var skumma ....
På vägen tillbaks till huset träffade vi på en till engelsk lastbil.
Vi följde efter den eftersom så många engelska lastbilar har vi här som åker runt.

Ooops kom till campingen också .... ock min polarens kontakt kom ut från lastbilen.....

Vi pratade med killen och sa att "No Deal man " ....
Han sa "Ok no problem " ....

Vi kompis kommer informera sina grannar om händelsen. Jag hoppas vi löste problemet nu :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.