Hej! Vi har haft stambyte (är hyresgäst) och vi har fått blandare för badkaret som heter Nautic, den är exakt den här produkten: http://www.gustavsberg.com/se/konsu...roduct&cHash=3b5c10103c8ed9777adf0f2f2549af11 Jag har försökt leta efter installationsinformation för denna produkt ang justering av flödet. Det står på deras sajt att alla deras produkter går att justeras. Jag har försökt pilla bort kåpan och skruva loss vredet. Men inuti ser jag inte riktigt någonting jag vågar pilla på utan information. Vad jag vill ha? Större vattenflöd, förstås! Det ska gå fort att fylla badkaret. Och jag vill ha riv när jag duschar. Terapisyfte, ni vet. Som det är nu, måste jag fylla badkaret för att ens kunna tvätta håret utan att få mjäll (pga att det inte tvättats rent, vattnet går inte riktigt ner genom hårlagren vilket är fallet om man är långhårig och har tjockt här) Jag bedömer flödet via kranen. Via duschhandtaget är det ju så att jag kan byta till gamla vilket jag har gjort, inkl slangen. Knappt någon förbättring. Känner mig ganska frustrerad. Dumheter det här med att spara några liter vatten.... gör bara att jag tappar upp för bad varje gång jag ska tvaga för att ens kunna bli ren och det tar evigheter det med. (och bara att tappa upp vatten slösar mer på vatten, idioti det här) Så jag är dig evigt tacksam om du kan hjälpa mig med det här. :) Och ja innan ni dumförklarar mig, ja jag har vridit längst ut även efter att ha tryckt på knappen... PS, sorry ingen radbyte syns här pga att länken pajar forumets textkodning tydligen.

Redigerat:
Nej det verkar inte gå. Det man kan göra är justera var "spärren" ska vara men inte göra "maxflödet" högre. Men om ni vet någon hemlig knep låt mig veta! :) Eller kanske är det för dåligt tryck i vattenledningarna nu? De har också bytt ut vattenledningarna i samband med stambytet.

Prova att lossa silen som vattnet passerar när du fyller badkaret. Har du riktig "tur" så är den igensatt med "skräp" från rörjobben. Kolla även så att det inte sitter någon form av strypning där duschslangen ansluts till blandaren. Har sett liknande lösningar från "energisparande" hyresvärdar, Sitter det en sådan så kan kanske lämplig borr få den mer i din smak...:cool:

Jag tror kanske inte så mycket på något av mina förslag men det är ju snabbt att kolla.

Det finns (troligen/antagligen/kanske) även silar vid inloppet till blandaren. För att kolla dessa måste du stänga vattnet och ta bort blandaren. Kanske eller kanske inte en möjlighet.

tack för att du skriver. Ja det stämmer. Jag har tagit loss silen för kranen för att titta om det stryper till men nej det verkar likadant även när det rinner fritt utan sil. Men de på väggen vågar jag nog inte röra. Ännu. ;) Jag har skickat email till kundansvarige och får se vad han säger om saken.

(varför sparas inte radbyten?! massiv textblock är inte kul att läsa)

ichigo skrev:
(varför sparas inte radbyten?! massiv textblock är inte kul att läsa)
Jag vet inte:confused:
Det fungerar bra för mig.

Både med ett,

och med flera radbryten.

Ett tips kan vara att klicka på "Utökad svarsruta". Då får du upp en förhandsgranskning och ser hur det kommer att bli.

Hej ichigo,

Jag undrar om du fick något svar från Gustavsbergs kundservice. Jag har köpt precis samma badkarsblandaren och har samma problem. Har du fått något bra lösning? Skulle du kunna hjälpa mig och berätta hur du fixade det här isf?

Tack så mycket!

V.

Nej tyvärr har jag inte grävt vidare. I alla fall inte bortom att ta isär och försöka flytta på spärrar. Har inte skruvat loss rören, så det kanske kan finnas något där, men du borde ju ha märkt det om du satt ihop det själv.

Här är det skandalöst dåligt, ett par månader har gått nu och nu är det verkligen dåligt tryck att det tar 10 minuter med 3 kran på max (NEJ jag överdriver INTE, helt ärligt) för att det blir varmt nog för att duscha/bada.

Kort sagt är jag mycket missnöjd med hur det blivit efter stambytet och jag försöker få tag på dem för få ett möte. De bara dodgar oss hela tiden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.