T TheGame skrev:
Ja det kan man tycka.
Men plåtslagaren gör förmodligen ett böttre jobb.
När jag köpte fönster med montering för ca 10år sen så var det plåtslagare som gjorde blecken. Snickaren kubde montera
Fast att vika ändarna korrekt på redan bockade fönsterbleck bör ju vem som helst klara av, som tar på sig ett fönsterjobb!
Tar man på sig arbetet med att montera nya fönster så får man ju se till att kunna bocka sidorna på blecken, eller inkludera i offerten någon timme plåtslagare.

Jag lyckades på första försöket och sitter på kontor om dagarna.

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Fast att vika ändarna korrekt på redan bockade fönsterbleck bör ju vem som helst klara av, som tar på sig ett fönsterjobb!
Tar man på sig arbetet med att montera nya fönster så får man ju se till att kunna bocka sidorna på blecken, eller inkludera i offerten någon timme plåtslagare.

Jag lyckades på första försöket och sitter på kontor om dagarna.
Ja? Jag säger inte emot

T TheGame skrev:
Ja? Jag säger inte emot
Du skriver att snickaren inte ska göra plåtslagarens jobb.

Du skriver att snickaren inte ska göra plåtslagarens jobb.
Nej uppenbarligen inte vad man sett här.
Plåtslagarens jobb görs bäst av plåtslagaren helt enkelt.

T TheGame skrev:
Nej uppenbarligen inte vad man sett här.
Plåtslagarens jobb görs bäst av plåtslagaren helt enkelt.
Bocka ändarna på ett fönsterbleck ska det inte behöva en plåtslagare för om man kallar sig hantverkare och offererar för fönsterbyte.

Bocka ändarna på ett fönsterbleck ska det inte behöva en plåtslagare för om man kallar sig hantverkare och offererar för fönsterbyte.
Ja jag vet inte vart du vill komma med dina svar till mig, jag har inte sagt emot dig.
Jag pratade om att tillverka ett fönsterbleck.
Starten på inlägget så var det uppenbarligen inte så snyggt gjort och hade väll varit bättre om plåtslagaren gjort jobbet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.