Hej, har anlitat en stor och välrenommerad trävarufirma för byte av fönster, inkl fönsterbleck. Resultatet för blecken ser efter en första åtgärd ut enligt nedan. Först var se bara rätt avklippta. Nu är de nerbankade. Fult och vasst resultat och tveksam till om detta är OK.
Är jag bara en gnällig kärring, som leverantören anser, eller finns fog för min klagan?
Är jag bara en gnällig kärring, som leverantören anser, eller finns fog för min klagan?
Ja bilden på det blecket är ju katastrof..
Har nog aldrig sett ett så dåligt resultat.. Du är alltså inte gnällig.
Mikael
Har nog aldrig sett ett så dåligt resultat.. Du är alltså inte gnällig.
Mikael
Det där ser inte rätt ut heller.Mikael_L skrev:
Brukar inte gaveln vara täckt?
Jag tycker det verkar saknas utvändig smyg, som kanske ska på plats sen och täcka över gaveln.T TheGame skrev:
Inte helt lätt att veta, bilden googlade jag bara lite snabbt fram.
Och det finns många recept på olika snickare gör, men ingen seriös gör något i närheten av TS bild, DET ser ju för hemskt ut.
Men det är öht en lurig fönsteromfattning där, så ett helt vanligt vikt bleck skulle varit svårt att få dit. Kanske snickaren skulle börjat med att jacka ur mer, så hela fönsterblecket kunnat få plats.
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Att den är vikt nedåt beror nog på att det är en dörr till höger.. Men det ser för jä***gt ut
Be dom ringa någon som kan
Be dom ringa någon som kan
Jag förväntade mig ungefär som bilden jag nu bifogar. Snickaren kapade rätt av. När jag påtalade att detta inte var Ok så har han bankat mer sidorna. Dessutom rispat ytan på aluminiumdörren. Så himla tråkigt
Mikael_L skrev:
Jag tycker det verkar saknas utvändig smyg, som kanske ska på plats sen och täcka över gaveln.
Inte helt lätt att veta, bilden googlade jag bara lite snabbt fram.
Och det finns många recept på olika snickare gör, men ingen seriös gör något i närheten av TS bild, DET ser ju för hemskt ut.
Men det är öht en lurig fönsteromfattning där, så ett helt vanligt vikt bleck skulle varit svårt att få dit. Kanske snickaren skulle börjat med att jacka ur mer, så hela fönsterblecket kunnat få plats.
Tack, ja riktigt klantigt tycker jag. Dessutom harvar rispat i färgenG Gunann skrev:Hej, har anlitat en stor och välrenommerad trävarufirma för byte av fönster, inkl fönsterbleck. Resultatet för blecken ser efter en första åtgärd ut enligt nedan. Först var se bara rätt avklippta. Nu är de nerbankade. Fult och vasst resultat och tveksam till om detta är OK.
Mikael_L skrev:
Även när det är intill en altandörr? Jag hävdar att det ska se ut enl bifogad bild, rätt?Mikael_L skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Ja det ser ut som det borde
G Gunann skrev:Jag förväntade mig ungefär som bilden jag nu bifogar. Snickaren kapade rätt av. När jag påtalade att detta inte var Ok så har han bankat mer sidorna. Dessutom rispat ytan på aluminiumdörren. Så himla tråkigt
Tack, ja riktigt klantigt tycker jag. Dessutom harvar rispat i färgen
Även när det är intill en altandörr? Jag hävdar att det ska se ut enl bifogad bild, rätt?
Lösningen är plåtslagare.G Gunann skrev:Jag förväntade mig ungefär som bilden jag nu bifogar. Snickaren kapade rätt av. När jag påtalade att detta inte var Ok så har han bankat mer sidorna. Dessutom rispat ytan på aluminiumdörren. Så himla tråkigt
Tack, ja riktigt klantigt tycker jag. Dessutom harvar rispat i färgen
Även när det är intill en altandörr? Jag hävdar att det ska se ut enl bifogad bild, rätt?
Låt inte en snickare göra plåtslagarens jobb.
Det är ett paket avseende installation av nya fönster jag köpt o jag har utgått från att det ska vara professionellt utfört. nu ska firman åtgärda för andra gången o ansvarig säger sig vara plåtslagare...,håller tummarna.T TheGame skrev:
från fönsterfirma?G Gunann skrev:
det ska sägas att fönsterfirmor anlitar snickare som är beredda att jobba billigt.