Vad tycker ni? Det är inte fogat än. Men känns inte 100.
Bilden där stenen är kantstött är mot överskåpen till vänster om fläkten. Där ska väl dras nån siliconsträng antar jag.

• Köksskåp i träimitation med synlig skada i hörn, intill bänkskiva och utan synlig fog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Överskåp i kök med träimitation nära taket, kantstött sten till vänster, ej fogat.
    Skapa konto
  • Kakelplattor på vägg intill grå arbetsbänk, ej fogade, kantstött sten vid fläkten.
    Skapa konto
  • Kök med gråa kakelplattor som inte är fogade, detaljbild visar kantstött platta vid överskåp.
    Skapa konto
Ser slarvigt ut. Är plattorna ojämna oxå?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ser slarvigt ut. Är plattorna ojämna oxå?
Ja lite...det syns skugga.

itgust itgust skrev:
Ja lite...det syns skugga.

Närbild av träfiberskiva med horisontella linjer mot en marmorbänkskiva.
Skapa konto

Jag skulle störa mig och göra om det. Inget komplicerat jobb om man är noggrann. Gissar du har en hantverkare?

Jag skulle störa mig och göra om det. Inget komplicerat jobb om man är noggrann. Gissar du har en hantverkare?
Ja en hantverkare har gjort det.

Fråga om den sk hantverkaren tog fel glasögon den dagen...

Ja man kan undra. Tror inte jag kan acceptera det. Lär synas ännu mer när fogen är satt också.

Vill bara uppdatera med att vi klagade till hantverkaren som kom tillbaka (inte på bästa humör och påstod att inget var fel). Han rev dock ner det som var värsta av kaklet men meddelade att vi fick fixa det själva sen.
Lyckades få det färdigkaklat efter 1,5 vecka av en duktig och trevlig hantverkare som lyckades parera nästan till 100% med kaklet som satt kvar. Ångrar att vi inte sa att allt kakel skulle tas bort för det är fogsprång och olika storlek på fogarna där också även om det inte är så tydligt som det han rev ner. Diskstället döljer det.

Nu är det inga fogsprång, söndriga kakelplattor eller sneda/ojämna fogar på det nya kaklet iallafall.
Den andra hantverkaren sa att det inte funkar att kakla så stora kakel (10*60) med snöre som den första gjorde.

• Renoverat kök med nytt kakel på väggen, synlig köksfläkt och en köksmaskin på bänken.
    Skapa konto
  • Nylagda stora kakelplattor på köksvägg med jämn fogning och inga synliga fogsprång.
    Skapa konto
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
itgust itgust skrev:
Vill bara uppdatera med att vi klagade till hantverkaren som kom tillbaka (inte på bästa humör och påstod att inget var fel). Han rev dock ner det som var värsta av kaklet men meddelade att vi fick fixa det själva sen.
Lyckades få det färdigkaklat efter 1,5 vecka av en duktig och trevlig hantverkare som lyckades parera nästan till 100% med kaklet som satt kvar. Ångrar att vi inte sa att allt kakel skulle tas bort för det är fogsprång och olika storlek på fogarna där också även om det inte är så tydligt som det han rev ner. Diskstället döljer det.

Nu är det inga fogsprång, söndriga kakelplattor eller sneda/ojämna fogar på det nya kaklet iallafall.
Den andra hantverkaren sa att det inte funkar att kakla så stora kakel (10*60) med snöre som den första gjorde.
Bara att hålla hårt i den nya hantverkaren nu då! :D

• Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.