Hej,
Jag och min fru har anlitat en firma som bygger vårat hus, de håller just nu på med ett utav badrummen, och vi ser att det blivit en stor glipa mellan taket och väggen där plattorna kommer. Glipan är mindre i det ena hörnet utav badrummet och växer sedan och blir allt större till det andra hörnet av badrummet. Vi har inte pratat med entreprenören ännu utan skall prata med honom efter helgen. Men i våra ögon ser det helt åt skogen ut just nu och vi undrar, vad gör man åt detta egentligen? Vi förstår inte hur man skall kunna få det snyggt, det ser ju ut som att taket eller väggen faller fel och de har inte haft exakt koll på måtten. Med vänlig hälsning, Hans
Jag och min fru har anlitat en firma som bygger vårat hus, de håller just nu på med ett utav badrummen, och vi ser att det blivit en stor glipa mellan taket och väggen där plattorna kommer. Glipan är mindre i det ena hörnet utav badrummet och växer sedan och blir allt större till det andra hörnet av badrummet. Vi har inte pratat med entreprenören ännu utan skall prata med honom efter helgen. Men i våra ögon ser det helt åt skogen ut just nu och vi undrar, vad gör man åt detta egentligen? Vi förstår inte hur man skall kunna få det snyggt, det ser ju ut som att taket eller väggen faller fel och de har inte haft exakt koll på måtten. Med vänlig hälsning, Hans
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Ser nästan ut som om de följt golvet med första raden plattor och golvet har fall?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Lite därför jag undrar OM de haft avtal med entreprenören om att rikta väggarna, har man inte haft det får man räkna med att det inte blir 100% rakt..R Robert-san01 skrev:
Ser man till hur lång sträcka väggen utgör så är skillnaden inte heller jättestor..
Hus är ju sällan helt raka..
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Jag skulle inte säga att väggen är krokig.Violina skrev:
Någon har räknat bort sig när de beställde marmorn. Det skulle ha varit större plattor så de hade fått kapa ner dem på den vänstra sidan.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
De linjerar ju med plattorna på sidorna?R Robert-san01 skrev:
Alltså följer alla plattorna då golvet?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg