Hej!
Är intresserad av ett nybyggt som är på gång att bli till salu.
var förbi huset och kika och såg direkt att underlagspappen inte är jämnt lagd. Den är rätt veckig, se bild.
När man sedan spikar läkt på och trycker ner pappen känns det som det blir skarpa veck, som eventuellt gör att pappen spricker?
vad tänker ni om detta? Är det vanligt att man gör så här? Eller visst borde man få pappen jämn?
Är intresserad av ett nybyggt som är på gång att bli till salu.
var förbi huset och kika och såg direkt att underlagspappen inte är jämnt lagd. Den är rätt veckig, se bild.
När man sedan spikar läkt på och trycker ner pappen känns det som det blir skarpa veck, som eventuellt gör att pappen spricker?
vad tänker ni om detta? Är det vanligt att man gör så här? Eller visst borde man få pappen jämn?
Vad jag vet är dukarna inte svarta och något eller mycket bredare än papp. Säger att du ska kolla upp noga vad för material som använts. Oavsett om det är korrekt eller inte är det en snål småländska lösningerikssonandreas skrev:
Vanlig och vanlig, den är ingen ovanlig metod på billiga hus.Jonatan79 skrev:
Den fungerar absolut så det behöver man inte vara orolig över men samtidigt ska man ju veta vad man köper och betala därefter.
Om dom gör en sån billig lösning på taket så skulle jag personligen anta att det är ett genomgående tema för det huset.
duken finns i flera färger beroende på leverantör.
Hmmm. Takdukarna jag hittar börjar på 1360mm breda och uppåt. Om dom fuskar och lägger vanlig underlagspapp är det mindre bra…svårt att se på bilden.A Aunty skrev:Vanlig och vanlig, den är ingen ovanlig metod på billiga hus.
Den fungerar absolut så det behöver man inte vara orolig över men samtidigt ska man ju veta vad man köper och betala därefter.
Om dom gör en sån billig lösning på taket så skulle jag personligen anta att det är ett genomgående tema för det huset.
duken finns i flera färger beroende på leverantör.
Finns ända ner till 1m i alla fall och med 15cm överlägg så blir dom ganska smala men jag kan då inte svara på vad dom använt. Jag har för mig att bmi gruppen har haft hel svarta men jag är inte säker.Jonatan79 skrev:
finns som sagt i alla möjliga storlekar och färger.Rickard. skrev:
det kan ju dessutom vara en utländsk leverantör som har någon egentillverkad och det är ju inget fel i det