Hej. Jag behöver tips på nåt effektivt eller i alla fall långvarigt sätt att få bort ogräs i grusgången.

Har provat bara rensa, dvs bekämpningsmedel men de får ju bara vara så klena så de dödar det som är men efter någon månad kommer det nytt.

skulle vilja ha något som tar bort skiten en gång för alla.

Tips?
 
Då är väl asfaltering den enda utvägen. Det finns inget som kan fungera förebyggande eftersom det hela tiden sprids frö i luften och en del av de fröna landar på din grusgång.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Då är väl asfaltering den enda utvägen. Det finns inget som kan fungera förebyggande eftersom det hela tiden sprids frö i luften och en del av de fröna landar på din grusgång.
Förvisso, men vorde kul hitta något så de inte kommer tillbaka så jävla snabbt
 
  • Wow
Abies koreana
  • Laddar…
Gå över grusgången regelbundet med en gasolbrännare :)

multi1.png
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.