2 922 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Offert vitvaror, tips snälla!..
Har fått en offert på kökets maskinella utrustning på Elektrohuset. Summan hamnar på 38830 och på detta drar de av 6330 i rabatt, en slutsumma på 32500 alltså.
Offerten gäller:
Elektrolux Bluprint-kollektion
1. Kyl/frys (höjd 1800)
2. Helintegrerad diskmaskin (ESL6124)
3. Dekor-lucka till diskmaskinen
4. Inbyggnadsugn
samt
5. Inbyggnadshäll från Husqvarna (HC9575A Profinette, 70 cm med 4 st induktion).
6. Fläkt (Elektrolux EFG643) som vi ska ha för inbyggnad i en murad spiskåpa.
Kan man få ner priset ännu mer, eller vad mer kan man kräva (utkörning mm)? Kanske har någon tips på vart man annars kan få bra priser? Jag har även kollat på electrostore.se, men de var något dyrare... :
Offerten gäller:
Elektrolux Bluprint-kollektion
1. Kyl/frys (höjd 1800)
2. Helintegrerad diskmaskin (ESL6124)
3. Dekor-lucka till diskmaskinen
4. Inbyggnadsugn
samt
5. Inbyggnadshäll från Husqvarna (HC9575A Profinette, 70 cm med 4 st induktion).
6. Fläkt (Elektrolux EFG643) som vi ska ha för inbyggnad i en murad spiskåpa.
Kan man få ner priset ännu mer, eller vad mer kan man kräva (utkörning mm)? Kanske har någon tips på vart man annars kan få bra priser? Jag har även kollat på electrostore.se, men de var något dyrare... :
Produkter som diskuteras: "Fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag har kompisar som specade exakt vilka vitvaror de ville ha (ca 100 kkr) och sen begärde in offerter från de vanliga leverantörerna också (OnOff, Siba etc.). Det blev ett rejält priskrig där butikerna bjöd under varandra.
Dessutom köpte de allt på avbetalning och på så sätt fick de ett räntefritt lån på två år eller vad det nu var! Nu är ju räntan extremt låg, men då kanske den låg på 6% så det blev sparade 6000 kr per år (exkl. skattereduktion). Jag tror att de betalade någon faktureringsavgift för varje inbetalning (kvartalsvis, men det rörde som om hundralappar).
Just den räntefria grejen tycker jag är rätt smart, men det bygger ju på att man har tänkt att amortera i den takten, annars är det ju värdelöst.
Dessutom köpte de allt på avbetalning och på så sätt fick de ett räntefritt lån på två år eller vad det nu var! Nu är ju räntan extremt låg, men då kanske den låg på 6% så det blev sparade 6000 kr per år (exkl. skattereduktion). Jag tror att de betalade någon faktureringsavgift för varje inbetalning (kvartalsvis, men det rörde som om hundralappar).
Just den räntefria grejen tycker jag är rätt smart, men det bygger ju på att man har tänkt att amortera i den takten, annars är det ju värdelöst.
Du *måste* ta in fler offerter.
1. Sikta på att ta in minst fem offerter (specificera modell och önskat garanti/försäkringsåtagande).
2. Var tydlig med vad som är viktigt för dig (A/ Pris B/ Pris, installation C/ Pris, hemkörning osv)
Har du pratat med EN leverantör skulle det förvåna mig om mycket om du inte lyckas pressa priset. När du fått in offerterna, välj ut två eller tre och spela ut dessa mot varandra. Var rak och tydlig.
Glöm inte Elgiganten, har hört om folk som fått dom att kriga ordentligt ("Vi ska vara billigast").
1. Sikta på att ta in minst fem offerter (specificera modell och önskat garanti/försäkringsåtagande).
2. Var tydlig med vad som är viktigt för dig (A/ Pris B/ Pris, installation C/ Pris, hemkörning osv)
Har du pratat med EN leverantör skulle det förvåna mig om mycket om du inte lyckas pressa priset. När du fått in offerterna, välj ut två eller tre och spela ut dessa mot varandra. Var rak och tydlig.
Glöm inte Elgiganten, har hört om folk som fått dom att kriga ordentligt ("Vi ska vara billigast").
Jag lyckades pressa ner priserna på mina vitvaror UNDER lägsta Internetpris inklusive frakt - jag får visserligen hämta dem själv ifårn butiken. Och jag köper enbart inbyggnadsugn och diskmaskin, så jag tycker Du har bra mkt mera svängrum med allt det! T ex inbyggnadsugnen kom jag ner en tusenlapp under lägsta Internetpris så nog finns det svängrum. Se bara upp med oseriösa leverantörer som kan leverera ' ej nya vitvaror' utan sådana som stått i lager eller är reklamerade p g a något om man pressar priserna för hårt.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Ta in flera offerter och ställ de lägsta mot varandra. Köper du så mycket tycker jag att utkörning ska ingå. Vi pressade ner vårt pris med flera tusen (har glömt den exakta summan) och då fick vi extra bakplåt och dricka hylla till kylen i priset. Vi passade oxå på att "baka in" en dammsugare, den fick nästan oxå på köpet.
Så det finns pengar att tjäna.
Så det finns pengar att tjäna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden