3 080 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Offert takbyte
Har fått en offert på takbyte, huset är ett enplanshus (sadeltak, 27 grader)med källare med garagetaket lite lägre, taket är på 240 kvadratmeter.
Priset jag fått är 159000kr (efter rot) och då ingår betongpannor (benders palema), ställning/container, läkt/takpapp, råspont upp till 10 kvadratmeter (därefter 250/kvadratmeter), avluftare till wc, vindskivor/plåtar, takfotsplåt, nockmatta, fågelband, taksteg medglidskydd samt att alla befintliga plåtdetaljer på taket tvättas/skrapas/målas.
Flera grannar har använt sig av firman och dom är mycket nöjda, låter priset rimligt?
Priset jag fått är 159000kr (efter rot) och då ingår betongpannor (benders palema), ställning/container, läkt/takpapp, råspont upp till 10 kvadratmeter (därefter 250/kvadratmeter), avluftare till wc, vindskivor/plåtar, takfotsplåt, nockmatta, fågelband, taksteg medglidskydd samt att alla befintliga plåtdetaljer på taket tvättas/skrapas/målas.
Flera grannar har använt sig av firman och dom är mycket nöjda, låter priset rimligt?
Produkter som diskuteras: "taksteg"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
ingår rivning eller skall du riva själv?
Vad har du för material idag? Jag har ett 190 kvm stort eternittak och har fått offerter på rivning, bortforsling och nytt tak inkl ett nytt takfönster på 273.000 från en firma och 490.000 från en annan firma.
Det är pga Eterniten innehåller Asbest det blir såna kostnader.MariaiÖstergötland skrev:
Jag hade också eternittak. För att inte bli ruinerad var jag tvungen att göra det själv.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Vilket företag var det du fick offert från och fick du jobbet gjort?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden