Har fått en offert på takbyte, huset är ett enplanshus (sadeltak, 27 grader)med källare med garagetaket lite lägre, taket är på 240 kvadratmeter.

Priset jag fått är 159000kr (efter rot) och då ingår betongpannor (benders palema), ställning/container, läkt/takpapp, råspont upp till 10 kvadratmeter (därefter 250/kvadratmeter), avluftare till wc, vindskivor/plåtar, takfotsplåt, nockmatta, fågelband, taksteg medglidskydd samt att alla befintliga plåtdetaljer på taket tvättas/skrapas/målas.

Flera grannar har använt sig av firman och dom är mycket nöjda, låter priset rimligt?

• Gilla
tompalito
  • Laddar…
Jag bytte mitt tak själv för några år sen, 300m2.
Bytte allt, det kostade mellan 110000+120000 så för det där priset och nån annan gör det låter rimligt
Jag valde lite dyrare material men endå, det låter ok (y)

• Gilla
luzze50
  • Laddar…
ingår rivning eller skall du riva själv?

pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Rivningen ingår..

Vad har du för material idag? Jag har ett 190 kvm stort eternittak och har fått offerter på rivning, bortforsling och nytt tak inkl ett nytt takfönster på 273.000 från en firma och 490.000 från en annan firma.

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad har du för material idag? Jag har ett 190 kvm stort eternittak och har fått offerter på rivning, bortforsling och nytt tak inkl ett nytt takfönster på 273.000 från en firma och 490.000 från en annan firma.
Det är pga Eterniten innehåller Asbest det blir såna kostnader.
Jag hade också eternittak. För att inte bli ruinerad var jag tvungen att göra det själv.

T TheGame skrev:
Det är pga Eterniten innehåller Asbest det blir såna kostnader.
Jag hade också eternittak. För att inte bli ruinerad var jag tvungen att göra det själv.
Jo, jag vet. Pga eterniten blir det ca 100.000 kr dyrare. Så ts offert känns rimlig i mina öron. :p

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Det ligger tegelpannor nu.

pelle plåttak pelle plåttak skrev:
L luzze40 skrev:
Rivningen ingår..
låter som ett hyfsat pris då inte vattenavrinning skall bytas och all befintlig plåt skall sparas

• Gilla
luzze50
  • Laddar…
Låter som ett rimligt, till och med bra pris!

• Gilla
luzze50
  • Laddar…
Vilket företag var det du fick offert från och fick du jobbet gjort?

M Mullermandk skrev:
Vilket företag var det du fick offert från och fick du jobbet gjort?
Göte Tak heter dom, ja det är avklarat och jag är nöjd...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.