Hej!

Jag har precis skickat ut en offertförfrågan till några olika byggare, gällande en dubbel carport, 6X6 meter, utan förråd, som ska byggas på plintgrund.

Inget svar har trillat in ännu, men det skulle vara roligt att höra ni tror/vet att priset ungefär kommer att landa på. Det är alltså inklusive nedgrävning av plintarna, allt material, innertak och plåttak. En täckt sida och täckt gavel på baksidan, och en öppen långsida och helt öppet framifrån.

Målning och el ingår inte i offertförfrågan.

Vad tror ni? En byggsats från carporten.se kostar ca 50 000:-, då inklusive förråd.

Hej Daniel,

jag skissar på en carport 6x6 meter, förvisso med ett förråd baktill men jag har tänkt att komma lååångt under 50 000:-,

skissen är inte klar ännu men jag har tänkt plåttak på detta, 45x45 under taket mellan takstolar. 2 m mellan takstolar!! Vissa mått är inte helt korrigerade i skissen då sketchup (eller jag) har svårt att ange cc mått i bilden.

Får väl en del att skrika rakt ut på forumet, kommentera gärna!! Bilen ska stå UNDER taket, inte PÅ taket.

kommentera gärna!

Redigerat:
Snyggt ritat, Flis!

Jag har fått in första offerten. Mycket pengar skulle de ha! Ungefär 150 000:-.

Har nu börjat undersöka alternativ. Det finns ju många firmor som levererar färdiga väggmoduler, med takstolar och allt. Exklusive plåttak verkar en sådan leverans hamna strax över 30 000 för 6 X 6 meter med en "öppen" sida, dvs. där man kör in bilarna.

Ett annat alternativ är ju att bygga allt själv.

Bygg av lösvirke istället själv. Ta in offerter från byggvaruhusen på materialen och PRUTA.
under 50 kan du grejja.

Kolla om du inte har någon lokal mindre bygghandel som kan ge dig ett bra pris på lösvirket, jag ska räkna på mitt eget snart ( när jag får tid) och lägga det här,

kalkylerade som hastigast takstol till 45-50 kg st i vikt iaf när jag hade en stund över på jobbet, så dessa kan man ju lyfta på två prsoner i värsta fall.

Kolla med lövångerbygg - ni är ju nästan grannar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.