Hej
Jag har fått en offert på en 25m2 stor altan på 3700:- vilket ger ett m2 pris på 1480:-/m2. Detta är i Göteborg är detta ett normalt pris i stor stan?

Mvh Stefan

Jag har byggt en lika stor altan, min gick på 14000:- inklusive räcke, 6st plint, bärlina på vägg (materialkostnad)

Om man räknar 450kr i timmen i ditt fall inkl. moms så har de räknat på ca 50 arbetstimmar, det låter lite mycket..?

Jag är inget "proffs" men det låter dyrt!

Redigerat:
Sedan beror det ju på om markarbete, plint, plattor, ska altan ha räcke? Pyssligt? Många faktorer.
Fråga på tre ställen så vet du hur de ligger till.

Hej
I offerten ingår det en trappa på 1meter bred ca3m lång, de skall gjuta plintar, räcke med räckes fyllning, nedanför skall de gå ligganden ribbor som täcker under till, högsta punkten ligger 1,70 ovan mark och lägsta 40cm. Blir jag total blåst om jag kör på denna offert eller har ni några tipps på bra snickare?

Mvh Stefan

Om virket kostar 15.000kr är 30.000kr helt normalt skulle jag uppskatta.
Om det sen är lite högre och du har lite trappor och diverse antar jag att du landar på dom summorna.
Hur många firmor har du pratat med? Prata med en par tre st gärna.
estwing verkar också sugen och han finns i ditt område.
Men det känns dumt att bara kolla med en snickare. Minst tre skulle jag säga.
Det kan ju skilja många tusingar.

Skulle jag leja bort det och jag hade chansen att få estwing att hjälpa mig då skulle jag inte fråga några andra!

Hej
estwing är det du som hade någon hemsida där man kunde titta på renoveringen av ditt hus och bygge med altan eller mins jag hel fel.

Stefan

hej.
japp det är jag!

mvh
snickar estwing

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.