4 739 läst ·
26 svar
5k läst
26 svar
Offert ok? Tvättning, målning av yttertak
Sida 1 av 2
Medlem
· västra götaland
· 44 inlägg
Vi har 1,5 plans hus och fick för några år sedan betala 167 kr m2. Det funkar utmärkt att måla om pannorna om du har brant tak och. bra undertak. Vid en riktig målning kan pannorna hålla 20 år till. 20 år tak för ommålningskostnad är billigt. Jag själv funderar på om det ska målas om ännu en gång eller om taket ska bytas. Sen så tycker jag att 167 kr m2 är för mycket med tanke på den korta tid det tar.
Här ligger kostnaden på 210 kr m2N niklasbrandin skrev:Vi har 1,5 plans hus och fick för några år sedan betala 167 kr m2. Det funkar utmärkt att måla om pannorna om du har brant tak och. bra undertak. Vid en riktig målning kan pannorna hålla 20 år till. 20 år tak för ommålningskostnad är billigt. Jag själv funderar på om det ska målas om ännu en gång eller om taket ska bytas. Sen så tycker jag att 167 kr m2 är för mycket med tanke på den korta tid det tar.
Samt att TS verkar ha betongpannor, ska du byta till tegelpannor så har dessa andra bärläktsavstånd så man måste läkta om taket samt vindskiveplåtarna behöver oftast justeras alternativt bytas ut..K kniv skrev:
Medlem
· västra götaland
· 44 inlägg
Betongpannor kostar 100kr m2 så vill man så kan man ju bara byta och kanske behålla plåtar och allt. I mitt fall så orkar inte ryggen så det fick målning då det inkluderar allt.