Vi har fått en offert ang tvättning och målning av yttertak. Tycker dock att kostnaden är lite väl hög. Vad brukar det ligga på per kvadratmeter? Tvätt, försegling och målning/vaxbehandling.

• Gilla
lorden 815
  • Laddar…
Begär in fler offerter och jämför. Minst tre stycken.

• Gilla
Eva.W
  • Laddar…
Sminka inte grisen. Hur gammalt är taket och vad är det för tak?

• Gilla
Joak och 7 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Sminka inte grisen. Hur gammalt är taket och vad är det för tak?
Taket är 42 år. Betongpannor. Underlaget ska vara i bra skick.

A
Ta in fler offerter..

• Gilla
TheGame
  • Laddar…
E Eva.W skrev:
Taket är 42 år. Betongpannor.
Då är det nog dax att börja lägga undan till ett nytt tak istället..

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 6 till
  • Laddar…
E Eva.W skrev:
Taket är 42 år. Betongpannor. Underlaget ska vara i bra skick.
Slösa inte pengar på att måla det!!
Det börjar bli dax för att byta det ändå.

• Gilla
Joak och 5 till
  • Laddar…
K
Hur mkt ligger offerten på?

Vi har 1,5 plans hus och fick för några år sedan betala 167 kr m2. Det funkar utmärkt att måla om pannorna om du har brant tak och. bra undertak. Vid en riktig målning kan pannorna hålla 20 år till. 20 år tak för ommålningskostnad är billigt. Jag själv funderar på om det ska målas om ännu en gång eller om taket ska bytas. Sen så tycker jag att 167 kr m2 är för mycket med tanke på den korta tid det tar.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
K kniv skrev:
Hur mkt ligger offerten på?
210 kr/kvadraten efter ROT

• Wow
Hannu55
  • Laddar…
N niklasbrandin skrev:
Vi har 1,5 plans hus och fick för några år sedan betala 167 kr m2. Det funkar utmärkt att måla om pannorna om du har brant tak och. bra undertak. Vid en riktig målning kan pannorna hålla 20 år till. 20 år tak för ommålningskostnad är billigt. Jag själv funderar på om det ska målas om ännu en gång eller om taket ska bytas. Sen så tycker jag att 167 kr m2 är för mycket med tanke på den korta tid det tar.
Här ligger kostnaden på 210 kr m2

E Eva.W skrev:
Här ligger kostnaden på 210 kr m2
Nya Vittinge lertegelpannor kostar kanske 250kr/m2

K
F fribygg skrev:
Nya Vittinge lertegelpannor kostar kanske 250kr/m2
Sen tillkommer väl frakt och arbetskostnaden för att lägga upp dom… Tidigare prisuppgift från TS verkar ju vara inkl arbete

A
K kniv skrev:
Sen tillkommer väl frakt och arbetskostnaden för att lägga upp dom… Tidigare prisuppgift från TS verkar ju vara inkl arbete
Samt att TS verkar ha betongpannor, ska du byta till tegelpannor så har dessa andra bärläktsavstånd så man måste läkta om taket samt vindskiveplåtarna behöver oftast justeras alternativt bytas ut..

Betongpannor kostar 100kr m2 så vill man så kan man ju bara byta och kanske behålla plåtar och allt. I mitt fall så orkar inte ryggen så det fick målning då det inkluderar allt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.