Hej,

Är det rimligt att en offert ska kostar mellan 400 000 - 500 000 kr för 4 rum?

Då river jag allt själv och köper tre innerdörrar och golv själv.

Det är nytt tak och nya väggar som ska läggas på och målas. Sen rikta golv. Det är ett vardagsrum, en liten hall, liten korridor och ett litet sovrum. Totalt på ca 50 kvm

Ny el är redan dragen och nya radiatorer skulle ingå i offerten med 3 st. Men känns ändå väldigt dyrt.

Vad är rimligt att lägga för pris? Hade budget på 150 000kr men känns omöjligt efter denna offert?

Ja, det låter helt orimligt. Ta in fler offerter.

B Benjaohfhmy skrev:
Hej,

Är det rimligt att en offert ska kostar mellan 400 000 - 500 000 kr för 4 rum?

Då river jag allt själv och köper tre innerdörrar och golv själv.

Det är nytt tak och nya väggar som ska läggas på och målas. Sen rikta golv. Det är ett vardagsrum, en liten hall, liten korridor och ett litet sovrum. Totalt på ca 50 kvm

Ny el är redan dragen och nya radiatorer skulle ingå i offerten med 3 st. Men känns ändå väldigt dyrt.

Vad är rimligt att lägga för pris? Hade budget på 150 000kr men känns omöjligt efter denna offert?
Helt vansinnigt. Vi gjorde om en en hel övervåning med tak, ny isolering i taket, rivning av golv ner till bjälklag och ny isolering och golv, rivning av väggar ut till stomme och innerväggar revs och sattes helt nya, med ny isolering, toalett revs helt och hållet och byggdes upp på nytt, ny el drogs överallt. Ca 65 kvm. Och allt detta fick vi flera olika offerter på. En va på ca 350 000kr, en på 500 000kr och den sista på 700 000kr.
Den billigaste hade inte tagit med några saker och skiljde sig därför mycket i pris. Så priset du fått låter väldigt högt

B Benjaohfhmy skrev:
nya radiatorer skulle ingå i offerten med 3 st.
Just den punkten reagerar jag på. Jag antar att det gäller vattenradiatorer. Men hur kan de kopplas in? Att montera en radiator kostar shablonmässigt drygt 10 000 per radiator, med lite rör och kopplingar, inkl. radiator. Men det skulle ju kunna vara väldigt svårt att få fram en inkopplingspunkt, eller andra strulfakotorer med ledningsdragningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.