G Ganescha skrev:
Så är det, men tiderna förändras nu.. själv ska jag vänta 3-4 år då lågkonjunkturen är i full blom, ska bli intressant och se vad priserna hamnar på då.
Jag hade också gärna väntat lite, med tanke på trycket, men med en liten på gång och stort behov av förvaring så hade det varit bra med ett förråd :) dessutom tickar tiden på bygglovet.

Trodde att det var smart och billigast att endast förbereda för carporten och gjuta plattan i samband med husbygget. Och sen anlita egen byggare, men i efterhand så verkar det bara bli dyrare...

Dvillan
Saftigt med 200kkr+. Hade det
N Nyivillan skrev:
Hej, ny på forumet så hoppas jag gör rätt nu. Lånar denna tråd.

Jag har tagit in några offerter på en carport, plats för en bil och med förråd som jag tycker är saftiga...

Carporten ska byggas ihop med husets kortsida. Byggarea 38 kvm, isolerat förråd ca 10 kvm, sadeltak.
Bottenplatta och plintar är redan gjutna och förberett med dagvattenledningar för stuprör.

Det som ingår i offerterna är material, arbete, el, plåtslagare. Allt förutom målning och markarbeten.

Offerterna snittar mellan 225k - 250k kr inkl. moms, är detta rimligt tycker ni eller ska jag fortsätta leta tycker ni..?
Saftigt med 200kkr+. Hade det varit en fristående carport hade det varit ocker. Nu ska den ju byggas ihop med huset och då vet man ju aldrig vad man stöter på, detta är säkert medräknat.

Skulle tippa på material för 60k, lite el och plåtis 10-15k. Så snickarn får ju en slant helt klart.

Det dyraste här är jobbet och material för cementplattan. Övrigt jobb med carporten känns lite dyrt speciellt när inte takbeklädnad ingår

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.