42 366 läst ·
125 svar
42k läst
125 svar
Offert altanbygge
Bevisligen sa du att det var fel att en elektriker tjänar samma som en åklagare. (Se inlägget ovanför). Du har lika fel nu som då du påstod att jag inte räknat med gymnasieåren för åklagaren. Noll koll tror jag du kallade det för.Skumpe skrev:
Det jag skriver är inte svårt att förstå. Du får be någon hjälpa dig om du tror att det betyder vad du säger att det gör.D dennis_f skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 753 inlägg
MIn personliga erfarenhet är i huvudsak bra av hantverkare. Har egentligen bara haft lite strul med en hantverkare. Han gjorde ett väldigt bra jobb, men överdebiterade antalet timmar med typ 100%, och drog ut på arbetet orimligt långt i kalendertid. Men eftersom han hade givit ett uppskattat pris iförväg, så löste det sig. Även den tid jag fick betalade för var typ 25% över vad han faktiskt hade varit där. Men som sagt det som utfördes var väldigt bra.Skumpe skrev:
Sedan var det en plåtslagare när vi byggde på en våning på huset, där kom det två lärlingar som höll på i 2 veckor med ett jobb som borde gått på 2 dagar för en person. Dessutom fick allt göras om minst två gånger (stuprör som lutade 10cm i sidled på en 2m sträcka.. plus ett antal liknande fel). I slutänden kom chefen och fixade klart på en halvtimme. Jag fick aldrig ngn faktura. Jag misstänker att han skämdes, så det var därför det inte fakturerades.
Kul att du är nöjd men det du beskriver är inte vad jag och andra förväntar oss när vi köper en tjänst.H hempularen skrev:MIn personliga erfarenhet är i huvudsak bra av hantverkare. Har egentligen bara haft lite strul med en hantverkare. Han gjorde ett väldigt bra jobb, men överdebiterade antalet timmar med typ 100%, och drog ut på arbetet orimligt långt i kalendertid. Men eftersom han hade givit ett uppskattat pris iförväg, så löste det sig. Även den tid jag fick betalade för var typ 25% över vad han faktiskt hade varit där. Men som sagt det som utfördes var väldigt bra.
Sedan var det en plåtslagare när vi byggde på en våning på huset, där kom det två lärlingar som höll på i 2 veckor med ett jobb som borde gått på 2 dagar för en person. Dessutom fick allt göras om minst två gånger (stuprör som lutade 10cm i sidled på en 2m sträcka.. plus ett antal liknande fel). I slutänden kom chefen och fixade klart på en halvtimme. Jag fick aldrig ngn faktura. Jag misstänker att han skämdes, så det var därför det inte fakturerades.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden